Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) – kovai su spąstais socialinėje medijoje

Kiekvieną dieną Europos vartotojai susiduria su tikslinėmis reklamomis, kuriose pateikiami viliojantys pasiūlymai socialinėje medijoje. Facebook, YouTube ir kitos socialinės medijos yra greita ir efektyvi priemonė pasiekti vartotojus, pateikiant pasiūlymus, kuriems jie negalės atsispirti. Tačiau kai kurios bendrovės tuo naudojasi norėdamos įvilioti vartotojus į prenumeratos spąstus arba pasisavinti jų pinigus ir duomenis. 

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) visoje Europos Sąjungoje, Norvegijoje ir Islandijoje padeda vartotojams, pakliuvusiems į nesąžiningų kompanijų spąstus socialinėje medijoje.

Vasario mėnesį Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) visose 30 šalių sutelks dėmesį į šią problemą. Švenčiant ECC-Net 15 metų jubiliejų, kiekvienas mėnuo yra skiriamas vienai iš 12 aktualiai vartotojams temai.

Reklamos – ir įrodymai – dingsta be pėdsakų

Vykdydami šią kampaniją, ECC-Net skatina vartotojus neskubėti ir nepamiršti padaryti ekrano nuotrauką prieš spausdžiant ant reklamos skelbimo socialinėje medijoje. Tam yra priežastis, kadangi gali būti sunku susekti spąstus, nes reklamos skelbimai dingsta po to, kai vartotojas ant jų paspaudžia. Tai reiškia, kad iš savo pusės neturite įrodymų:

„Viena pagrindinių problema yra ta, kad kai vartotojai kreipiasi į mus pagalbos, dažnai trūksta įrodymų apie pažeidimą. Reklamos skelbimai dingo. Mūsų tikslas yra atkreipti į tai dėmesį, vykdant šią kampaniją”, – sako Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja Raimonda Balnienė.

Socialinės medijos dažnai yra būdas pasiekti vartotojus su pasiūlymais, kurie yra „per geri, kad būtų tiesa“.

„Vartotojai naršydami socialinėje medijoje, paprastai skuba ir tuo pačiu metu užsiima kita veikla. Tai reiškia, kad kartais pamiršta įsigilinti ir kritiškai įvertinti jiems teikiamus pasiūlymus”, – sako vedėja Raimonda Balnienė.

Vartotojai patys to nesuprasdami pasiduoda psichologinėms manipuliacijoms, kurios skatina juos elgtis impulsyviai ir per daug negalvojant. Socialinėje medijoje dažniausiai juos vilioja konkursai ar nemokami bandomieji pasiūlymai.

Naujiena Europoje – perspėjimo sistema

Vartotojų teises dabar dar geriau apsaugo nauja išorinė perspėjimo sistema, kurią neseniai visoje Europoje įgyvendino Europos Komisija, įsigaliojus Reglamentui dėl nacionalinių institucijų bendradarbiavimo ginant vartotojų teises. Naujoji perspėjimo sistema sustiprina esamą tarpvalstybinį valdžios institucijų bendradarbiavimą.

ECC-Net yra unikalioje padėtyje, nes kasdien bendraudami su vartotojais iš 30 šalių, gauna informaciją apie vartotojų teisių pažeidimus ir gali apie juos pranešti per sistemą.

„Turime padaryti viską, kas įmanoma, kad kovotume su tokia veikla ir sustabdytume nesąžiningas kompanijas, kurios išnaudoja lengvą prieigą prie vartotojų per socialinę mediją. Pirmasis svarbus žingsnis yra atskleisti nesąžininguosius. Tai galime padaryti tik padedami vartotojų”, – sako vedėja Raimonda Balnienė.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.

Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje. Daugiau informacijos Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje www.ecc.lt

Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Šio pranešimo spaudai turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.“

Parašykite komentarą