Įsigijote brangų pirkinį? Patarimai, kaip pasirūpinti, kad jis tarnautų ilgai

Prekybininkams skelbiant finalinius žiemos išpardavimus, gyventojai skuba pasinaudoti nuolaidomis ir įsigyti brangesnių pirkinių: buitinės technikos, elektronikos prietaisų ar išmaniųjų įrenginių. Draudikai pastebi, kad išsvajotus pirkinius įsigiję gyventojai vis atidžiau jais rūpinasi, ir vis dažniau siekia užsitikrinti papildomą apsaugą nuo rizikų. Pastaruosius kelerius metus pirkinio draudimą besirenkančių klientų skaičius nuosekliai ūgteli po 10 proc. Kokios žalos įsigytiems įrenginiams nutinka dažniausiai? Ką reikia žinoti renkantis draudimą, o kada verta tiesiog pratęsti garantiją?

Naujais pirkiniais rūpinasi vis labiau

Net ir išpardavimų metu dažnas vengia spontaniškai įsigyti vieną ar kitą buities prietaisą ar išmanųjį įrenginį. Prieš perkant, gerai apsvarstomi visi galimi variantai, išnagrinėjami jų pliusai bei minusai, o išsirinkus siekiama užsitikrinti kuo ilgesnį pirkinio tarnavimo laiką ir išvengti nenumatytų išlaidų, jei šis netikėtai sugestų ar sudužtų. Kaip rodo draudikų stebimos tendencijos, dėl šios priežasties pirkinio draudimą besirenkančių klientų skaičius kasmet paauga maždaug dešimtadaliu. Prognozuojama, kad tobulėjant įrenginiams ir gyventojams siekiant juos vis labiau tausoti, ši tendencija tik stiprės.

„Pastebime, kad klientai dažniausiai linkę suteikti draudimo apsaugą mobiliesiems telefonams bei planšetiniams kompiuteriams. Būtent jiems ir nutinka daugiausia žalų, dažniausiai klientui būnant mobiliam ir tuo pat metu aktyviai naudojantis įrenginiu. Vidutiniškai pirkinio žalos atveju patiriamos išlaidos gali siekti apie 180 eurų, tačiau, žinoma, pasitaiko ir kur kas didesnių sumų“, – sako Mindaugas Balinskas, ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas.

M. Balinskas pažymi, kad įrenginiui sugedus ar sudužus nepataisomai, jis keičiamas nauju. Tad sugedus itin brangiam išmaniajam telefonui ar, pavyzdžiui, išmaniajam televizoriui nuostoliai gali siekti ir tūkstančius eurų. Praėjusiais metais buvo užfiksuoti bent keli atvejai, kuomet brangų televizorių teko keisti visiškai nauju, o nuostolių suma kiekvienam iš jų siekė kone po 3 tūkst. eurų.

Kokį draudimą ir kada rinktis?

Siekiantiems apsaugoti pirkinius nuo galimų rizikų, draudimo bendrovės siūlo skirtingų galimybių. Prieš pasirenkant, rekomenduojama pasitarti su specialistais, galinčiais suteikti išsamios informacijos apie kiekvieną iš jų.

Pavyzdžiui, pirkinio draudimas apsaugo konkretų daiktą nuo sugadinimo ar sunaikinimo, kuris pasireiškia dėl išorinio poveikio (dūžių, skysčių, netgi plėšimo ar vagystės su įsibrovimu). Šiuo draudimu gyventojai renkasi drausti tiek mobiliuosius telefonus ar planšetinius kompiuterius, tiek ir išsimokėtinai įsigytą turtą.

„Svarbu prisiminti, kad perkant išsimokėtinai ir tampama daikto savininku, ir kartu prisiimamas įsipareigojimas kredito įstaigai išmokėti pirkinio vertę bei palūkanas. Todėl skaudžiausios situacijos yra tos, kai pirkinio netenkama, tačiau už jį dar ilgai mokamos įmokos, – sako M. Balinskas. – Tokiam daiktui esant apdraustam, atsitikus nelaimei jis bus suremontuotas arba pakeistas nauju.“

Pasirinkus atitinkamas – kilnojamajam turtui taikomas – rizikas, draudimo apsauga įsigytiems pirkiniams galioja ir namų turto draudimo atveju. Vis dėlto, kalbant apie šį draudimą, patariama įsigilinti į draudimo sąlygas ir apsaugos apimtį, turėti galvoje taikomus nusidėvėjimo koeficientus bei nustatytus draudimo sumų dydžius. 

Pratęsta garantija: ką reikia žinoti?

„Bendraudami su klientais pastebime, kad pirkinių apsaugą nuo galimų rizikų jie renkasi taip pat kaip ir pirkinius: lygina rinkoje esančias alternatyvas, jų privalumus ir kainas. Nauja tendencija: į jas gilinasi ne tik tie, kurie yra patyrę žalą anksčiau, bet ir tie, kurie tiesiog nori išvengti netikėtų nuostolių ateityje. Visuomet primename, kad tai padaryti gali padėti ne tik viena ar kita draudimo rūšis, bet ir pratęstos garantijos paslauga“, – pažymi M. Balinskas.

Pratęstos pirkinio garantijos apsauga įsigalioja iš karto po gamintojo suteikto garantijos termino pabaigos. Ji taikoma visiems gedimams, kurie būtų šalinami gamintojo garantijos laikotarpiu. Pratęsti garantijos terminą dažniausiai renkamasi įsigyjant prietaisus, kuriuos tikimasi naudoti ilgesnį laiką: stambiąją buitinę techniką, išmaniuosius televizorius ar nešiojamuosius kompiuterius.

Tiesa, nepriklausomai nuo to, ar įrenginys yra apdraustas, ar ne, visuomet rekomenduojama juo rūpintis atsakingai: nepalikti be priežiūros viešose vietose, transporto priemonėje ar neužrakintoje patalpoje. Pastebėjus žalą, reikėtų nedelsiant kreiptis į remonto įmonę tam, kad apgadinimai būtų laiku nustatyti bei pašalinti, išvengiant didesnių nuostolių ateityje.

Parašykite komentarą