Karantinas pakoregavo vaistinių klientų elgesį – internetu pirko net 40 proc. daugiau

Lietuvoje paskelbtas visuotinis karantinas dėl koronaviruso grėsmės pakoregavo vaistinių klientų pirkimo įpročius – praleisdami daugiau laiko namuose, jie gerokai dažniau perka elektroninėse parduotuvėse. Vien vaistinių tinklas „Camelia“ skelbia apie kovą, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, 40 proc. padidėjusius pardavimus internetu.

Pirkėjai įvertina paprastą apsipirkimą

Anot „Nemuno vaistinės“ vadovės, naujoves pirkėjai noriai priima dėl patogumo, pavyzdžiui, kelių prekių pristatymo būdų pasirinkimo – į namus, paštomatus ir vaistines. Vis dėlto dažniausiai pasirenkamas pastarasis būdas, tai pastebėję „Camelia“ vaistinių atstovai priėmė sprendimą daugiau nei dvigubai sumažinti pristatymo į paštomatus kainą.

„Toks sprendimas buvo priimtas matant tendenciją, kad nepaisant karantino žmonės prekes, užsakytas internetu, vis tiek dažniausiai renkasi atsiimti mūsų vaistinėse. Ir nors jose paviršius dažnai dezinfekuojame bei užtikriname kitas saugumo priemones, norėjome papildomai pasirūpinti pirkėjų saugumu ir paskatinti juos rinktis saugesnį prekių pristatymo į paštomatus būdą“, – papildo A. Budrikienė.

Per atstumą – ir konsultacija

Kaip rodo „camelia.lt“ duomenys, daugiausiai e. parduotuvėje prekes pirko bei pardavimus didino jaunesnio ir vidutinio amžiaus interneto vartotojai. E. prekybos privalumais nevengė pasinaudoti ir didžiausioje koronaviruso rizikos grupėje esantys senjorai. Jie įvertina ir tai, kad gali pasikonsultuoti nuotoliniu būdu.

„Daugiausiai kreipiamasi pagalbos pajutus ligos simptomus ar patyrus traumą buityje. Kiti klausimai pakankamai standartiniai ir dažniausiai susiję su maisto papildų ar nereceptinių vaistų vartojimu, prekių kainomis, e. vaistinės pirkimo taisyklėmis, pristatymo bei apmokėjimo sąlygomis. Klientai nevengia taip konsultuotis, todėl linijos dažnai būna labai užimtos. Ypatingai gera žinia yra tai, kad pastebime, jog senjorai e. paslaugomis naudojasi vis dažniau“, – apibendrina „Nemuno vaistinės“ vadovė.

Pasikeitė prekių krepšelis

Pokyčiai stebimi ne tik pirkėjų įpročiuose, bet ir dažniausiai perkamų prekių krepšelyje. Šį kovą „Camelia“ vaistinių tinklo klientai dažniau nei įprastai ieškojo ir įsigijo įvairių dezinfekcinių skysčių, apsauginių veido kaukių, antivirusinių nosies purškalų ir maisto papildų imunitetui. Pavyzdžiui, vitamino C pakuočių pardavimai padidėjo beveik du kartus, ežiuolių arbatos pakuočių pardavimai – net 3,5 karto.

„Kai kurių atskirų produktų pardavimų apimtys augo kartais, o paklausa viršijo pasiūlą. Atmetus karantino faktorių, populiariausių prekių sąrašas yra pakankamai nusistovėjęs: dažniausiai internetu perkami nereceptiniai vaistiniai preparatai nuo virškinimo sutrikimų, imuninės sistemos stiprinimui skirti maisto papildai – žuvų taukai, vitaminas C ar D, įvairūs vitaminų kompleksai“, – pasakoja A. Budrikienė.

Pasak jos, nemažai įtakos krepšeliui turi ir sezoniškumas – šventės, ligų sezonai, orų permainos, metų laikai. Pavyzdžiui, šią žiemą daugiausiai vyravo švelnūs orai, todėl, palyginus su praėjusiais metais, sumenko preparatų peršalimo simptomams švelninti pardavimai.

Parašykite komentarą