Naujas BPC padalinys greičiau reaguos į Vakarų Lietuvos gyventojų pagalbos skambučius

Ministras Raimundas Palaitis šiandien dalyvavo iškilmingame Bendrojo pagalbos centro (BPC) regioninio padalinio Klaipėdoje atidaryme ir pasveikino čia dirbsiančius pareigūnus bei renginio svečius. „Bendrojo pagalbos centro regioninio padalinio Klaipėdoje atidarymas yra labai svarbus žingsnis užtikrinti piliečių saugumą, nes būtent čia prasideda bet kokia gelbėjimo operacija”, – sakė ministras R. Palaitis. Ministras kartu su iškilmių dalyviais apžiūrėjo naująsias patalpas bei techniką, susipažino su reagavimo į pagalbos skambučius schema, domėjosi šio padalinio specialistų darbu. Šia proga už drąsą gelbstint gyvybę ministras R. Palaitis bei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktorius Remigijus Baniulis apdovanojo ir tris klaipėdiečius – Liną Pilibaitytę, Saulių Griešių ir Eriką Narmontą – praėjusiais metais išgelbėjusius sumuštą ir į Danės upę įmestą jaunuolį. Naujose patalpose įsikūręs BPC padalinys, kuriame įrengta 60 operatorių darbo vietų, perims pagalbos skambučių administravimo funkcijas iš Klaipėdos, Telšių, Tauragės, Šiaulių ir Panevėžio apskričių bei operatyviojo priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų ir greitosios medicinos pagalbos pajėgų valdymo funkcijas Klaipėdos, Telšių ir Tauragės apskričių teritorijose. Įdiegta moderni informacinė sistema centro operatoriams leis operatyviau ir tiksliau įvertinti numeriu 112 gautus pagalbos prašymus, matyti skambinančiojo vietą skaitmeniniame žemėlapyje ir greičiau išsiųsti pagalbos tarnybas į nelaimės vietą. Sutrumpėjus reagavimo ir atvykimo laikui, pagalba nukentėjusiajam bus suteikta greičiau. Planuojama, kad šių metų pabaigoje moderni informacinė sistema bus įdiegta ir naujame BPC regioniniame padalinyje Vilniuje. Šis padalinys perims pagalbos skambučių administravimo funkcijas iš Vilniaus, Utenos, Kauno, Alytaus ir Marijampolės apskričių bei operatyviojo priešgaisrinių gelbėjimo ir greitosios medicinos pagalbos pajėgų valdymo funkcijas Vilniaus ir Utenos apskričių teritorijose. BPC veiklą pradėjo 2004 m. rugsėjo 1 d. Jo įkūrimo tikslas – modernizuoti pagalbos numerio 112 paslaugų sistemą, sujungiant ugniagesių, greitosios medicinos pagalbos tarnybos ir policijos dispečerinių funkcijas naudojant šiuolaikines informacines ir ryšių technologijas. Šiuo metu BPC atsako į pagalbos skambučius 38 savivaldybių teritorijose, kur gyvena daugiau nei 75 proc. Lietuvos gyventojų, priešgaisrines gelbėjimo pajėgas operatyviai valdo 31 savivaldybės teritorijoje. Piko metu kiekvienam BPC pareigūnui per vieną valandą vidutiniškai tenka atsiliepti į 30 pagalbos skambučių ir parengti pagalbos tarnyboms 8 pranešimus apie pagalbos poreikį. Nuo BPC veiklos pradžios jau atsakyta į daugiau nei 10 milijonų pagalbos skambučių.

Parašykite komentarą