Klaipėdos koncertų salėje Klaipėdos kamerinio orkestro ir smuiko virtuozo Martyno Švėgždos von Bekkerio koncertas "Tas paslaptingas garso spindesys".

2011-02-25 18:00 įvyks renginys: Klaipėdos koncertų salėje Klaipėdos kamerinio orkestro ir smuiko virtuozo Martyno Švėgždos von Bekkerio koncertas „Tas paslaptingas garso spindesys”. „Tas paslaptingas garso spindesys” Koncerte „Tas paslaptingas garso spindesys” vasario 25 dieną, penktadienį, 18 valandą Klaipėdos koncertų salėje klausysimės kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru griešiančio smuikininko Martyno Švėgždos von Bekkerio. „Gyvenime svarbiausia būti savimi ir elgtis natūraliai. Tada artimesnis kelias į laimę ir paprasčiau būti laimingam,” – sako atlikėjas, šuo metu dažnai keliaujantis maršrutu Vilnius – Klaipėda. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje dėstantis smuiko specialybę jis šiemet mokytojauja ir Klaipėdos S. Šimkaus konservatorijoje. „Klaipėda – visiškai kitoks miestas nei Vilnius ar Kaunas. Čia ir kitoks klimatas, ir kitokia architektūra, spinduliuojanti germaniškos ir kitokių kultūrų paslaptis. Klaipėda turi uostą, o visi uostamiesčiai yra kupini laisvės, drąsos ir demokratijos. Uostamiesčių ne vieną pažįstu: gyvenau Hamburge, žinau Amsterdamą, Helsinkį, Stokholmą… Tad galiu drąsiai teigti, jog Klaipėda – tikras uostamiestis. Čia labai „faina”. „Draivas”!” – prieš penkeris metus viename interviu kalbėjo smuikininkas. Šešiolika metų M. Švėgžda von Bekkeris gyveno užsienyje: iš pradžių Hamburge, kur studijavo aukštojoje muzikos mokykloje, vėliau Paryžiuje. Praėjusiais mokslo metais jis stažavosi Bostono universitete. Čia dalyvavo garsių profesorių paskaitose bei meistriškumo kursuose, surengė VII-tąjį „Alternatyvos” festivalį „The Celebration of Lithuanian Culture”. Lietuvos garbės kultūros atašė vardą pelnęs smuikininkas teigia, jog kultūroje ieško „esmės ir teisybės. Gilumos ieškau.” Su Klaipėdos kameriniu orkestru KKS scenoje smuikininkas pasirodys jau antrą kartą. Savo programą jie pradės Felixo Mendelssohno Bartholdy koncertu smuikui ir styginiams d-moll, kurį kompozitorius parašė būdamas vos trylikos metų. M. Švėgžda von Bekkeris prisimena, kad šį kūrinį grojo 2000 metais Suomijoje su Mikkeli kameriniu orkestru ir taip pat be dirigento. „Klausiausi, ką daro Gidonas Kremeris ir stengiausi stiebtis. Prieš keletą metų, kai pradėjau kurti savo miniatiūras, atsirado pirmieji mano paties štrichų, frazuotės pažymėjimai. Nusprendžiau padaryti šio kūrinio redakciją, pridėdamas ir savų harmonijų nedidelėse jo kadencijose,” – pasakoja kūrybiškumo nestokojantis smuikininkas, rodydamas pieštuku primargintas kūrinio natas. „Niccolò Paganini Variacijas G. Rossini operos „Mozė Egipte” tema groju originaliame variante – vien tik sol styga. Šį kūrinį įvardinčiau kaip „koncertą balsui”, nes Paganini, sekdamas itališka belcanto mokykla, smuiku norėjo pamėgdžioti balsą. Tai man sakė močiutė, smuiko pedagogė Elena Strazdaitė – Bekerienė.” Johanneso Brahmso Vengrų šokį nr.1 g-moll M. Švėgžda von Bekkeris vadina viena virztuoziškiausių smuiko pjesių. „Kadangi esu J. Brahmso konkurso laureatas ryžausi ją pagroti.” Antroje vakaro dalyje Klaipėdos kamerinis orkestras, vadovaujamas Mindaugo Bačkaus, atliks Dmitrijaus Šostakovičiaus VIII-ojo styginių kvarteto orkestrinę versiją. M. Bačkaus nuomone, „tai vienas labiausiai žinomų konpozitoriaus kamerinių opusų, garsais piešiantis niūrias antrojo pasaulinio karo nuotaikas.” O koncertą užbaigs Wojciecho Kilaro „Orawa” – judraus tempo kompozicija, prisodrinta etnomuzikinių elementų. M. Švėgžda von Bekkeris, pasak muzikologės Vytautės Markeliūnienės, sugeba „kartais sakytum iš nieko įskelti kaitrias kūrybos žiežirbas.” Tad linkime, kad jos palytėtų, apšviestų ir sušildytų jūsų sužvarbusias sielas paskutiname KKS žiemos repertuaro koncerte!

Parašykite komentarą