Lietuvos gyventojai sveikatos paslaugų teikėjams rašo gerą pažymį

Lietuvos gyventojai pakankamai palankiai vertina sveikatos apsaugos sistemos teikiamas paslaugas, pokyčius vykstančius medicinos įstaigose, trečiojo reformos etapo žingsnius. Tai liudija Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) užsakymu vykdyta išsami pacientų ir sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų apklausa bei jos pagrindu atlikta analizė. Tyrimo rezultatai rodo, kad sveikatos priežiūros paslaugas jomis besinaudojantys vertina gana aukštai. Visose amžiaus grupėse bendras sveikatos paslaugų vertinimo vidurkis svyruoja tarp 3,8 ir 4,33 balo iš 5 galimų. „Mums, politikams ir sveikatos apsaugos sistemos organizatoriams, nepaprastai svarbu žinoti gyventojų nuomonę apie vykstančią pertvarką, girdėti jų nuomonę, įsiklausyti į pageidavimus, pasitikrinti daromų žingsnių teisingumą bei projektuoti būsimus darbus”, – sako sveikatos apsaugos viceministrė Nora Ribokienė. Pasak viceministrės, labai svarbu, kad šioje apklausoje dalyvavo ne tik pacientai, bet sveikatos paslaugų teikėjai. „Mums ypač svarbus medikų požiūris į sveikatos sistemos prioritetus”, – sako N. Ribokienė. Apklausos duomenimis, prioritetinėmis sritimis paslaugų teikėjai įvardijo dėmesį ligų prevencijai, gydymo būdų, išvengiant priverstinės hospitalizacijos, skatinimą, efektyvesnį resursų panaudojimą bei rajono ligoninių infrastruktūros stiprinimą. Penktadienį, kovo 4 d., Vilniuje rengiama diskusija „Pokyčiai sveikatos priežiūros sistemoje: pacientų ir medikų požiūris”. Diskusijoje bus pristatyti pacientų ir sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų apklausos analizės, finansuotos ES lėšomis, rezultatai. Diskusijoje bus pasikeista nuomonėmis apie galimas paslaugų kokybės ir prieinamumo tobulinimo kryptis sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programos kontekste. SAM rengiamoje diskusijoje kviečiami dalyvauti medikų akademinės bendruomenės atstovai, mokslininkai, gydymo įstaigų, medikų ir pacientų organizacijų vadovai.

Parašykite komentarą