Krepšinio finalas – žiūrimiausias šio amžiaus įvykis Lietuvoje

Europos krepšinio čempionato finalas – žiūrimiausias šio amžiaus įvykis Lietuvoje: jį tiesiogiai per TV3 televiziją bei naujienų ir pramogų portale tv3.lt stebėjo apie 1,5 mln. žiūrovų. Šiais metais susidomėjimas krepšinio rinktinės rezultatais buvo dar didesnis, nei ankstesnių čempionatų metu.  

Finalas – populiariausia tiesioginė dešimtmečio transliacija

 

Europos krepšinio čempionato finalo rungtynės, kuriose Lietuvos krepšininkai surėmė pečius su ispanais, tapo žiūrimiausia televizijos programa šalyje nuo 2007-ųjų metų.  Varžybas televizorių ekranuose stebėjo 27,5 proc. Lietuvos gyventojų. Rungtynes pamatė daugiau nei milijonas (1 154 000). Negana to, daugiau nei 235 000 peržiūrų buvo sulaukta tv3.lt ir TV3 Play platformose. Nemaža žiūrovų dalis šias rungtynes stebėjo viešose vietose – miestų aikštėse, baruose, kavinėse.

TV3 kūrybos direktorius Arvydas Rimas sako, kad jį nudžiugino ne tik susidomėjimas Lietuvos krepšininkų startais, bet ir kitų varžybų populiarumas. „Sekmadienį dieną, gan neparankiu laiku surengtas ir rodytas finalas dėl trečios vietos, sulaukė daugiau nei 600 000 žiūrovų dėmesio“,  – sako A. Rimas.

Sėkmės formulė: kovinė parengtis ir patriotizmas

Pasak jo, kontrolinių varžybų marketingas, atsižvelgiant į geopolitinę situaciją ir šauktinių grąžinimą, buvo paremtas kovine parengtimi ir Lietuvos žmonėms buvo siunčiama žinutė: vyrai važiuoja ginti Lietuvos. Tai, anot A. Rimo, ir galėjo prisidėti prie tokio transliacijų populiarumo.

„Mes skatiname žiūrėti krepšinį, taip pat mylėti savo šalį ir ginti ją patriotiškai tiek krepšinio aikštelėje, tiek iš tikrųjų, visa širdimi. Krepšinis ir patriotiškumas puikiai dera, kai tu didžiuojiesi savo šalimi žiūrėdamas krepšinį. Ačiū visiems Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės vyrams ir Lietuvos krepšinio federacijai“, – sako A. Rimas.

Rinktinės žaidimas – tarsi Pelenės istorija

Rašytojas ir scenaristas Aidas Puklevičius nurodo, kad rekordinis krepšinio varžybų žiūrėjimas buvo ne tik Lietuvoje, bet ir Ispanijoje. Jis tai aiškina pirmiausia tuo, kad tiek lietuviai, tiek ispanai tikėjosi laimėti auksą ir nenorėjo to momento pražiopsoti.

Visgi, rekordinį lietuvių susidomėjimą galėjo lemti ir dar daugiau faktorių: „Galbūt tai priminė Pelenės, per vargus einančios į pergalę, istoriją, prisidėjo dar ir bendras patriotizmas – daugybė dalykų susidėjo į vieną. Visi tą vakarą buvo kartu, žiūrėjo ir laukė ir net neišjungė kanalo, nepaisant to, kad nuo pat pirmų minučių atrodė, kad nieko ir nebus“, – sako A. Puklevičius.

Krepšinis užvaldo skirtingus media kanalus: populiarumas internete – tendencingai didėja

 

Lyginant su pernai metais, žiūrovų susidomėjimas svarbiausiu metuose krepšinio įvykiu internete tendencingai auga. Naujienų ir pramogų portale tv3.lt, televizijoje TV3 Play ir TV3 Play mobiliojoje aplikacijoje sulaukta 1,347 mln. Lietuvos rinktinės kovų peržiūrų.

Pusfinalis, kuriame lietuviai palaužė serbus sulaukė 195 000 pasižiūrėjimų, o tautiečiams nesėkmingos grupės rungtynes su belgais – 185 000. Finalinis krepšinio čempionato mūšis, sulaukęs kiek daugiau negu 235 000 žiūrovų dėmesio, tapo žiūrimiausia tv3.lt tiesiogine transliacija nuo portalo įkūrimo.

Čempionato varžybų žiūrimumas internete, palyginus su pernai metais, išaugo 192 proc. arba beveik trigubai. Pernai TV3 Play televizijoje internete ir mobiliosiose aplikacijose transliuotas čempionatas sulaukė 461 807 pasižiūrėjimų, o šiemet TV3 Play ir tv3.lt platformose – 1 347 156.

Puikūs žiūrimumo rodikliai buvo generuojami tiek televizijos eteryje, tiek interneto platformose. Televizijos ir interneto susiejimas yra ilgalaikė TV3 kanalų grupės strategija, o „Eurobasket 2015“ reitingai įrodo, kad einama tinkama linkme.

Viešųjų ryšių specialistas Arijus Katauskas pažymi, kad didelį krepšinio transliacijų žiūrimumą lemia ir vis augantis media kanalų įsitraukimas į čempionato nušvietimą. „Mes matėme vis daugiau vietų, kuriose galima žiūrėti, vis daugiau bendrų įvairių atrakcijų. Tai vis labiau komercializuojasi ir turime vis daugiau media kanalų, per kuriuos galime legaliai stebėti arba matyti paprastam žmogui patį čempionatą. Be to, gal lietuviams gerai sekasi todėl, kad nesisekė iš pat pradžių? Nes dabar gavosi graži istorija, kaip mes pakilome iš pelenų – tai irgi prie to prisidėjo“, – mano A. Katauskas.

Duomenų srauto internete rekordas

 

Interneto žiūrovų auditorija kasmet auga, todėl būtina užtikrinti transliacijų kokybę ir pasiekiamumą.  Šiemet prireikė net 82 Gbps srauto transliuoti populiariausioms Europos čempionato finalinėms varžyboms tarp Ispanijos ir Lietuvos. Tai absoliutus tiesioginės transliacijos internetu rekordas šalyje.

Viešųjų ryšių specialistas Linas Kontrimas sako, kad tokį krepšinio transliacijų populiarumą lėmė kelios priežastys, o labiausiai – gerų emocijų trūkumas. „Jau keleri metai mes gyvename įtampoje, nežinioje ir labai neigiamoje emocijoje – ne tik dėl vidinių problemų valstybėje, bet ir visame pasaulyje. Žmonės labai pasiilgo bendro teigiamo jausmo, gerų emocijų. Kai krepšinio komanda, kuri padėjo telkti visus po sveiku pergalės jausmu, čia yra bene svarbiausia priežastis, kodėl padidinome tą žiūrimumą“, – sakė jis.

Pasak L. Kontrimo, esame išsiilgę tokių emocijų, kurios apjungtų ne vieną socialinę grupę, o visus Lietuvos piliečius. „Per pastaruosius dešimt metų tokių įvykių nebuvo daug. Šįkart sutapo tokios priežastys, kad tame neigiame fone turime šansą pasidžiaugti pozityvu ir bendrai išgyventi teigiamas emocijas“ ,– sakė jis.

TV3 televizija – nr. 1

Nuolat atsinaujinanti ir stebinanti, televizijos tendencijas diktuojanti TV3 naująjį rudens sezoną pradėjo, kaip žiūrimiausia šalyje. 22-ąjį sezoną pasitikusi TV3 šį rudenį turi 19,8 proc. bendros žiūrovų auditorijos, kai artimiausiam konkurentui teliko 14,7 proc. Puikius rezultatus garantuoja ne tik krepšinis, bet ir kokybiška vietinė produkcija. Televizija pristatė glėbį eterio premjerų ir atsinaujinusių žiūrovų pamėgtų laidų – pramogų šou „Svogūnų Lietuva“, naująjį „Moterys meluoja geriau“ sezoną, žiūrimumo rekordus nuolat gerinančias TV3 Žinias ir kt. 

Duomenys: Google Analytics ir TNS LT

Parašykite komentarą