Patirtis: 18,5 tūkst. eurų parama padėjo žengti į tarptautinę verslo dovanų rinką

Tarptautinė rinka pasiekiama ne tik stambiems verslams, bet ir meniška veikla užsiimančiai mažai šeimos įmonei. Dar prieš metus išskirtines verslo dovanas gaminusios tik Lietuvos klientams, šiandien įmonės „Rio Lindo” klientų ratas išsiplėtė nuo Kanados iki Australijos ir Pietų Korėjos. Tačiau, jei ne Europos Sąjungos parama, ši sėkmė būtų sunkiai įsivaizduojama. 

„Nesitikėjom, kad kurdami išskirtines verslo dovanas ir darbuotojų aprangą gausime pinigų iš ES. Tačiau pabandėm. Paraišką pateikėm per Ūkio ministerijos ir Lietuvos verslo paramos priemonę „Naujos galimybės”. Apie 64 tūkst. litų, kurie dabar atitinka 18,5 tūkst. eurų, dalinį finansavimą iš Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos valstybės biudžeto gavome partnerių paieškai užsienyje ir pardavimų užsienio rinkose didinimui”,- sako Audrius Šekštelis, UAB „Rio Lindo” plėtros vadovas.

Pasak 6 metus veikiančios įmonės plėtros vadovo, jų srityje pagrindiniai pardavimai vyksta tarptautinėse parodose – jose įmonės prisistato įvairių šalių prekybos tinklams, prekybos agentams, o nuolatinis įmonės dalyvavimas tokiose parodose parodo, kad ji yra patikima. Tačiau smulkiai įmonei, kuri tik įsivažiuoja, parodoje dalyvauti yra per dideli kaštai – turi mokėti nemažą dalyvio mokestį, nuomotis stendą, investuoti į marketinginę medžiagą, galų gale, kainuoja ir nuvykimas bei gyvenimas brangiuose Europos miestuose, tokiuose kaip Paryžius, Frankfurtas. Vieno dalyvavimo parodoje kaina gali siekti iki 9 tūkst. eurų.

Todėl gauta ES parama buvo išties reikšminga finansinė paspirtis. Pernai „Rio Lindo” savo kūrinius jau galėjo pristatyti net trijose garsiose tarptautinėse parodose – „Tendence” ir „Ambiente” Vokietijoje bei „Maison&Objet” Prancūzijoje. Susidomėjusių prekybos tinklų ir prekybos agentų skaičius augo didžiule progresija – nuo dviejų kontaktų pirmoje parodoje iki 200 trečiojoje. Netrukus įmonė jau gavo realių užsakymų iš Šveicarijos, Kanados, Japonijos, Vokietijos, Prancūzijos, Ispanijos, Pietų Korėjos, Australijos, Gvatemalos. 

Labiausiai užsieniečius sudomino „Rio Lindo” kuriami rankų darbo surenkami kaleidoskopai, kuriuos pats gali užpildyti norimu turiniu, taip pat medžio padėklai. Patrauklus klientams ir įpakavimas, kuriam įmonė skiria daug dėmesio – tiek pačiai idėjai, tiek medžiagai, tiek dizainui ir užrašomam tekstui.

„Lietuvoje daugeliu aspektų verslo dovanų rinka atsilieka nuo Vakarų. Pastebėjome, kad išlavintą skonį ir požiūrį į verslo dovanas, kaip į svarbią įvaizdžio komunikacijos dalį, dažniau turi tarptautinės įmonės. Jos vertina idėjas ir menininkų kūrybą. Tačiau dauguma įmonių, turinčios lietuviškas ar rusiškas šaknis, dar vis mėgsta kinišką produkciją – logotipu paženklintus tušinukus, puodelius, įvairius masinės gamybos suvenyrus. Todėl, norėdami likti ištikimi sau ir siūlyti gaminius, kuriais tikime, pradėjome dairytis panašaus skonio klientų užsienyje”, – sako A. Šekštelis.

Tai, kad užsieniečiai įvertino lietuviškų „Rio Lindo” kūrinių išradingumą ir kokybę bei rodo susidomėjimą, skatina įmonę ir toliau nesustoti.  Įmonė jau pateikė paraišką ir gavo ES paramą 2016 metams – į parodas Japonijoje, Prancūzijoje ir Vokietijoje vyks kartu su kitomis, panašia veikla užsiimančiomis Lietuvos įmonėmis ir gaminius pristatys bendrame stende.

Lietuvoje įmonės „Rio Lindo” klientai yra „Swedbank”, „If draudimas”, „TMD partners”, “Small planet airlines”, “Kauno Tiltai” ir kt.

Parašykite komentarą