„Stumbras“ atnaujino prekės ženklą

Vienas ilgiausiai veikiančių lietuviškų prekės ženklų „Stumbras“ savo 110 metų veiklos sukaktį pasitinka pokyčiais: įmonė atnaujino savo logotipą ir korporacinį stilių. Didžiausia stipriųjų gėrimų gamintoja ir eksportuotoja Lietuvoje bendrovė „Stumbras“ naujuoju įvaizdžiu siekia atspindėti pačios įmonės, jos veiklos filosofijos ir strategijos permainas.

„Daugeliui puikiai pažįstamas „Stumbro“ prekės ženklas keitėsi įvairiais bendrovės raidos etapais. Išaugę iki didžiausios stipriųjų gėrimų įmonės Lietuvoje, peržiūrėjome ir atnaujinome veiklos strategiją, ypatingą dėmesį skirdami plėtrai į kitas šalis ir inovacijoms. „Stumbras“ lygiuojasi į garsiausius pasaulyje prekių ženklus ir siekia juos pranokti, tad šį veržlumą įkūnijome naujajame logotipe ir bendrovės įvaizdyje“, − pažymi AB „Stumbras“ korporatyvinių reikalų vadovė Vaida Budrienė.

Apjungė istoriją ir ateitį

Atnaujinti logotipą bendrovė patikėjo tarptautinių konkursų prizininkui vizualinės komunikacijos dizaineriui Lukui Ruškiui. Pastarasis pripažįsta, kad kurti naująjį „Stumbro“ veidą buvęs nelengvas, bet ir įdomus iššūkis.

„Šiame darbe buvo labai svarbu rasti balansą tarp prekės ženklo ateities vizijos ir istorijos. „Stumbras“ yra vienas ilgiausiai veikiančių lietuviškų prekės ženklų, ir tai būtina atsiminti. Nors gyvename nuolatinių naujovių ir sparčios kaitos laikotarpiu, šimtametė prekės ženklo istorija yra labai svarbi, ji suteikia tvirtą pagrindą naujiems bendrovės siekiams“, − įsitikinęs dizaineris.

L. Ruškys sako atidžiai tyręs „Stumbro“ logotipą ir per amžių vykusius jo pokyčius. „Vienintelis grafinis elementas, vaizduotas daugumoje logotipo versijų, buvo apskritimas ar jo dalis – lankelis. Tokia forma yra gana patogi ir patraukli kuriant logotipus, tačiau jos atsisakėme, nes norėjome stumbrą pavaizduoti laisvą, judantį pirmyn. Pastebėjome ir tai, kad ankstesnėse logotipo versijose įvairiai buvo vaizduojamas ir pats stumbras – kai kur jis buvo pasisukęs į kairę, tarsi nusigręždamas nuo žiūrovo. Naujajame logotipe jis žvelgia pirmyn ir tarsi kyla į kalvą. Taip kuriama asociacija į įmonės pažangą, naujus iššūkius ir naujus tikslus“, – pasakoja logotipo kūrėjas.

Pokyčius padiktavo augimas

Kartu su logotipu atnaujinamas ir „Stumbro“ korporacinis stilius, bendrovės interneto svetainė. Ją kūrusios kūrybos agentūros „Clinic 212“ meno vadovas Aidas Šumskas sako įkvėpimo taip pat sėmęsis iš bendrovės istorijos ir patirties.

„Dirbdami tyrėme seniausius bendrovės dizaino archyvus, kurie suteikė pamatus naujoms idėjoms. Siekėme atskleisti tam tikrus gamtos aspektus per modernaus gyvenimo simbolius. Gamta visada buvo svarbiausias tiek „Stumbro” stiliaus, tiek produkcijos elementas. Per šimtą metų keitėsi įmonės filosofija, technologijos, tačiau naudojamos medžiagos išliko tos pačios. Todėl naujasis stilius yra tarsi „Stumbro” pažangos pavyzdys – minimalus ir paremtas skandinaviško dizaino idėjomis, atspindintis viso gamybos proceso raidą, kelią link subtilumo“, − pasakoja A. Šumskas.

Bendrovės investicijos į prekės ženklo atnaujinimą siekia 20 tūkst. eurų. Pasak „Stumbro“ korporatyvinių reikalų vadovės, poreikis keisti logotipą ir stilių kilo natūraliai − bendrovė auga, nuolat atsinaujina, investuoja į naujausias gamybos technologijas ir žengia į naujas rinkas, „Stumbro“ gaminiai ir jų pakuočių dizainas pelno prestižinius apdovanojimus. Tačiau išoriškai įmonė buvo nepakitusi.

„Atrodėme kaip tas pats senas, tradicinis, patikimas gamintojas. Tačiau viduje esame taip pat ir modernūs, novatoriški, atnaujinę tiek gamybą, tiek rinkodarą. Todėl būtina keisti išorę, užtikrinti, kad „Stumbro“ įvaizdis, veikla ir siekiai atitiktų vienas kitą“, − teigia V. Budrienė.

Parašykite komentarą