Parengta alternatyvaus ginčų sprendimo energetikos sektoriuje praktikos apžvalga

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK), siekdama didinti vartotojų ir ūkio subjektų informuotumą apie galimybes energetikos sektoriuje kylančius ginčus spręsti ne teisme, parengė ir skelbia 2015 m. I pusm. alternatyvaus ginčų sprendimo energetikos sektoriuje praktikos apžvalgą. Čia pateikiama informacija apie VKEKK formuojamą praktiką ir taikomus alternatyvius ginčų sprendimo būdus – išankstinį privalomą skundų ir ginčų nagrinėjimą ne teisme bei taikinamąjį tarpininkavimą.

Esminiai 2015 m. I pusm. pastebėjimai:
• VKEKK gavo 30 vartotojų skundų, daugiausia – 15 – dėl įmonių veiklos šilumos sektoriuje. Taip pat išnagrinėta 10 skundų elektros energetikos sektoriuje, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sektoriuje – 3, gamtinių dujų sektoriuje – 2.
• Įvertinus 2014 m. spalio 31 d. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimą, kuriuo pripažinta, kad Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklių nuostatos, reglamentuojančios vartotojų įrenginių atjungimo nuo centralizuoto šildymo tiekimo sistemos tvarką, prieštarauja konstituciniam teisinės valstybės principui, šioje apžvalgoje apibendrintas atsijungimo nuo centralizuoto šildymo tiekimo sistemos reglamentavimas.
• VKEKK gavo 8 prašymus išspręsti ginčus tarp ūkio subjektų, iš kurių 1 prašymo reikalavimai buvo patenkinti, 1 – patenkinti iš dalies, 3 prašymų reikalavimai atmesti kaip nepagrįsti, 3 prašymus nagrinėti ginčą atsisakyta priimti nagrinėti. Atkreipiame dėmesį, kad VKEKK nagrinėja tik tuos ginčus tarp energetikos įmonių, kurie priskirtini jos kompetencijai – atsisakoma nagrinėti skundą ar ginčą, neturint įgaliojimų priimti sprendimą dėl nurodytų reikalavimų.

Daugiau informacijos apie taikomus alternatyvius ginčų sprendimo būdus rasite VKEKK interneto svetainėje.  

Parašykite komentarą