Prekių pasirinkimo kriterijai: Lietuvoje įmonių socialinė atsakomybė pralaimi kainai

Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų teigia, kad yra pasiryžę mokėti daugiau už produktus, kuriuos gamina aplinkos apsauga besirūpinančios ir socialinę vertę kuriančios kompanijos. Tačiau perkant jų sprendimą labiau lemia tokie kriterijai kaip kaina ir kokybė, o ne produkto ar jį gaminančios kompanijos poveikis aplinkai bei visuomenei, rodo tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa.

„Socialinės atsakomybės, aplinkos apsaugos veiklos yra itin svarbios kuriant ir išlaikant gerą kompanijų reputaciją. O ši padeda pritraukti ne tik investuotojų, partnerių, bet ir – svarbiausia – klientų. Atlikto tyrimo duomenys parodė, kad vartotojai tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje pirkdami tokių kompanijų gaminamą produkciją yra pasiryžę išleisti daugiau“, – sako Inga Ilkytė, „AC Nielsen Baltics“ direktorė.

Pasak jos, tokių vartotojų Lietuvoje yra kiek daugiau nei pusė – jų dalis siekia 51 proc. ir yra lygi Europos Sąjungos (ES) vidurkiui.

Vis dėlto, kaip rodo tyrimo duomenys, pagrindiniai kriterijai, kuriais remiasi Lietuvos gyventojai rinkdamiesi prekes, yra kaina ir kokybė, o ne tas prekes gaminančios kompanijos socialinės atsakomybės veiklos, vykdomų procesų ir gaminamų produktų poveikis aplinkai.

„Nors Lietuvos gyventojai vertina įmones, investuojančias į socialinės atsakomybės projektus, geri darbai nėra pagrindinė priežastis, skatinanti pirkti tų įmonių gaminamą produkciją. Renkantis prekes daugiau įtakos gyventojams daro kiti kriterijai, tokie kaip kokybė, nauda sveikatai, prekės ženklo patikimumas“, – sako I. Ilkytė.

Prieinama kaina pastarąjį kartą perkant vartojimo prekes turėjo labai didelės arba didelės įtakos 69 proc. Lietuvos gyventojų pasirinkimui. Tokios pat vartotojų dalies sprendimą lėmė perkamo produkto kokybė. Nemenka dalis pirkėjų mūsų šalyje taip pat teigia, kad labai didelės arba didelės įtakos renkantis prekes turi tai, kad jos pagamintos iš šviežių, natūralių ingredientų, naudingos sveikatai ir gerai savijautai, pažymėtos patikimu prekės ženklu.

Galima palyginti: tai, kad produktas pagamintas savo poveikiu aplinkai besirūpinančios kompanijos ar supakuotas į aplinkai draugišką pakuotę labai didelę arba didelę įtaką daro beveik ketvirtadaliui, o tai, kad produktą gaminanti kompanija yra įsipareigojusi kurti socialinę vertę, – penktadaliui Lietuvos gyventojų.

Panaši situacija susiklosčiusi ir visoje ES. Labai didelės arba didelės įtakos vartotojų apsisprendimui renkantis prekes turi jų kaina ir kokybė, sudėtis ir prekės ženklas. Tačiau ES gyventojams labiau nei lietuviams rūpi perkamas prekes gaminančios kompanijos bei jos produktų poveikis aplinkai, vykdomos socialinės atsakomybės veiklos. Gyventojų, kurių pasirinkimui labai didelės arba didelės įtakos turėjo šie kriterijai, čia buvo beveik trečdalis.

Tyrimą apie įmonių socialinę atsakomybę ir tvarumą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“. Tyrimo metu 60 šalių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. vartotojų.

Apie bendrovę NIELSEN

„Nielsen“ yra tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija, teikianti visapusišką informaciją apie vartotojų elgesį – ką jie stebi ir ką perka. Stebėjimo segmente žiniasklaidos ir reklamos sričių klientams bendrovė teikia auditorijų matavimo paslaugas, pirkimo segmente bendrovė vienintelė siūlo pasaulinį plataus vartojimo prekių mažmeninės prekybos vertinimą. Integruodama stebėjimo ir pirkimo segmentus ir kitus informacijos šaltinius, „Nielsen“ teikia klientams pasaulinio lygio statistiką bei įžvalgas, kurios prisideda gerinant verslo rezultatus. „Nielsen“, „Standards&Poors“ 500 bendrovė, veikia daugiau nei 100 šalių, kurios apima daugiau nei 90 proc. pasaulio populiacijos. Daugiau informacijos apie bendrovę interneto svetainėje www.nielsen.com

Parašykite komentarą