Elektrifikuojamame geležinkelio ruože – neregėta technika

Geležinkeliams Lietuvoje modernizuoti pasitelkti įrenginiai, kokių iki šiol nėra nei kitose Baltijos šalyse, nei Lenkijoje. Naujoji technika skirta tiesti kontaktinį tinklą elektrifikuojame geležinkelio ruože.

Žinomos Austrijos bendrovės „Palfinger“ bei Italijos gamintojo „SVI S.p.A“ techniką įsigijo bendrovė „Fima“, atliekanti geležinkelio nuo Vilniaus iki Baltarusijos sienos elektrifikavimo darbus.

„Tai viena didžiausių mūsų investicijų į šį projektą, bet tikime, kad ji bus naudinga, nes su šia įranga darbus galime atlikti greičiau, efektyviau ir tiksliau. Techniką įsigijome ir įvertinę planus ateityje elektrifikuoti daugiau geležinkelio ruožų ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse šalyse“, – sako „Fima“ generalinis direktorius Gintaras Juknevičius.

Moderni technika gali tiesti kontaktinį tinklą tiek „rusiškos“, tiek ir Europinės vėžės geležinkelyje. Pasitelkus šiuos įrenginius viename geležinkelio ruože per dieną nutiesiami daugiau nei kilometrai nešančiojo lyno ir kontaktinio laido.

Priekyje važiuoja platforma su ritėmis, kuri vienu metu išvynioja  kontaktinį laidą bei nešantįjį lyną ir palaiko nuolatinę reikiamą kontaktinio tinklo įtempimo jėgą. Iš paskos rieda platforma su kreipiančiosiomis alkūnėmis bei keltuvu darbininkams, pritvirtinantiems kontaktinį tinklą prie gembių ant atramų, stovinčių kas 50 – 60 metrų. Taip vienu metu tinkamame aukštyje sumontuojamas ir nešantysis lynas ir kontaktinis laidas.

Galimybes vienu metu įrengti ilgesnį ruožą riboja sudarytų geležinkelio eismo pertraukų trukmė, kuomet darbininkai gali saugiai dirbti viename kelyje, o traukiniai nukreipiami kitu.

Kontaktinis tinklas tiesiamas maždaug kilometro ilgio atkarpomis. Pradėjus tiesti vieną atkarpą darbai negali būti nutraukti, kol laidai nebus nutempti iki galo. Vienu metu įrenginyje ir šalia dirba 10 – 15 žmonių.

„Tai vienas pažangiausių tokio tipo įrenginių rinkoje. Jis naudojamas geležinkeliams elektrifikuoti tokiose pažengusiose šalyse, kaip Vokietija, Italija ar Anglija. Ši kontaktinio tinklo montavimo mašina palaiko tinkamą kontaktinio tinklo įtempimą ir tiksliai nukreipia jį prie gembių, darbininkams belieka jį pritvirtinti“, – sako bendrovės „Palfinger Lietuva“ vadovas Kęstas Gylys.

Šiuo metu elektrifikuojamo geležinkelio ruožuose tarp Naujosios Vilnios, Kyviškių, Kenos stočių ir sienos su Baltarusija link jau išlieti visi pamatai ir sumontuotos beveik visos kontaktinio tinklo atramos. Pradėtas tiesti kontaktinis tinklas žymi naują darbų etapą.

Pamatų įrengimo darbai pradėti ir pačiose stotyse, kur šis procesas yra sudėtingesnis. Visi pamatai bus išlieti iki gruodžio, kad būtų galima montuoti atramas ir tiesti kontaktinį tinklą. Šį balandį pradėtą įgyvendinti projektą planuojama užbaigti kitąmet.

Savo ruožtu Baltarusija elektrifikuoja geležinkelio ruožą nuo Molodečno sienos su Lietuva link. Elektriniai traukiniai važiuos greičiau, efektyviau ir mažiau terš aplinką.

Jau planuojama elektrifikuoti  kelią iki svarbaus geležinkelio mazgo Radviliškyje, o vėliau ir iki pat uostamiesčio.

Parašykite komentarą