Tyrimas: gyventojai vaistines vis dažniau renkasi pagal kainas ir taikomas nuolaidas

Viešosios nuomonės tyrimai rodo, kad Lietuvos vaistinėse besilankančių žmonių įpročiai keičiasi: patogumo kriterijų palengva vejasi ekonominiai motyvai. Nors pagrindiniu vaistinės pasirinkimo kriterijumi ir toliau išlieka patogi vieta (arti namų ar darbo), šios savybės svarba, lyginant su 2015 m. vasariu, sumažėjo nuo 53 proc. iki 49 proc. Tuo tarpu taikomų nuolaidų ir akcijų įtaka pasirinkimui išaugo nuo 31 proc. iki 37 proc. Toliau renkantis vaistinę rikiuojasi tokie kriterijai kaip vaistininko profesionalumas ir aptarnavimas (20 proc.) bei didžiausias reikalingų vaistų pasirinkimas (20 proc.). 

Tokius rezultatus atskleidė visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas reprezentatyvus tyrimas. 

Pasak UAB „Nemuno vaistinė“ valdančios mažiausių kainų vaistinių tinklą „Camelia“ generalinės direktorės Aušros Budrikienės, tyrimų rezultatai atspindi realius vartotojų įpročių pokyčius: „Į vaistinę kasdien užsuka nemažai žmonių ir dalis jų atvirai sako, kad mūsų vaistines renkasi dėl patraukliausių kainų ir vykdomų akcijų“, – teigė tinklo vadovė. 

„Spinter tyrimai“ duomenimis, „Camelia“ vaistinių tinklas vertinamas palankiausiai (62 proc. respondentų teigė jį vertinantys labai teigiamai) ir daugiausiai, net 42 proc. apklaustųjų, šio tinklo vaistines suvokia kaip siūlančias mažiausias kainas. Šis rodiklis po kelis procentinius punktus auga jau kelerius metus, o nuo 2013 m. rugsėjo padidėjo net 10 proc.  

„Nuosekli kainodara ir tinkamas vartotojų informavimas duoda rezultatų – pacientai pagrįstai mus suvokia kaip mažiausių kainų vaistinių tinklą, siūlantį geriausias nuolaidas ir akcijas. Nuo artimiausių konkurentų pagal šį statistinį rodiklį esame atsiplėšę beveik du kartus“, – tyrimo rezultatus komentavo A. Budrikienė. 

Ji pažymėjo, kad kalbant apie lokaciją, tyrimas parodė, jog renkantis vaistines, šis kriterijus išlieka vyrams, jaunesniems žmonėms bei aukščiausio išsimokslinimo didmiesčių gyventojams. Tuo tarpu pagal taikomas nuolaidas ir akcijas vaistinę dažniau pasirenka moterys, mažesnių miestų bei rajonų centrų ir kaimo vietovių gyventojai. 

„Akivaizdu, kad visi pirkėjų segmentai siekia sutaupyti. Tik vieni taupo laiką, o kiti – pinigus. Didmiesčių gyventojai dėl dinamiškesnio gyvenimo tempo bei didesnių pajamų labiau įvertina laiko sąnaudas. Vyrai į vaistinę apskritai dažniausiai užsuka esant skubios pagalbos poreikiui ir praleidžia nedaug laiko. Tuo tarpu būtent moterys statistiškai yra dažnesnės vaistinių klientės, jų pirkinių krepšelis įvairesnis, vaistinėje praleidžiamas laikas ilgesnis, o skiriamos pinigų sumos – didesnės. Todėl ir nuolaidų politika joms, kaip ir mažesnes pajamas gaunantiems gyventojams, kur kas aktualesnė“, – įžvalgomis dalinosi A.Budrikienė. 

Profesionalus konsultavimas ir aptarnavimo kokybė taip pat išlieka vienu svarbiausių vaistinės pasirinkimo kriterijumi. Jis svarbus penktadaliui (20 proc.) pacientų. „Pastebime, kad vis dažniau į vaistinę žmonės ateina ne tik tiksliai žinodami, ko jiems reikia, bet ir norėdami pasikonsultuoti, išgirsti profesionalių patarimų ne tik dėl gydymosi, bet ir dėl įvairių ligų profilaktikos, tyrimų, kuriuos atliekame ir vaistinėje“, – sakė „Camelia“ vadovė. 

Dar viena pacientų grupė, pasak jos, – pacientai, kurie nori nepasimesti plačiame vaistinių siūlomame asortimente ir prašo profesionalo pagalbos: „Nemažai vaistų, preparatų ir ypač higienos ar kosmetikos prekių panašios savo sudėtimi ir poveikiu, tad žmonėms dažnai kyla klausimas, ką rinktis. Visada esame pasirengę padėti ir patarti. Ir norisi pasidžiaugti, kad pastaruoju metu žmonės vis dažniau savo sveikatos klausimus patiki profesionalams, vengia chaotiškos savigydos, daugiau dėmesio skiria profilaktikai,“ – reziumavo „Camelia“ generalinė direktorė. 

Parašykite komentarą