Seime posėdžiavę Mokomojo Europos Parlamento moksleiviai siūlė aiškius sudėtingų klausimų sprendimus

Pridedamos Mokomojo Europso Parlamento moksleivių nuotraukos.

Vasario 1 d. Seimo Kovo 11-osios Akto salėje vykusiame nacionalinio Mokomojo Europos Parlamento (MEP) sesijos plenariniame posėdyje susirinkę virš 60 moksleivių iš įvairių Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų kėlė pabėgėlių krizės, skaitmeninių technologijų ir paslaugų ribojimo nacionaliniu mastu, atsinaujinančių energijos šaltinių, demokratijos plėtros Europos Sąjungoje bei kovos su trečiųjų šalių propaganda klausimus. Jaunieji MEP delegatai komitetuose ir politinėse grupėse diskutavo minėtais klausimais, rengė rezoliucijas ir dėl jų balsavo.

Energetikos sektoriuje, anot jaunuolių, nestabilios iškastinio kuro rinkos akivaizdoje atsidūrusi Europos Sąjunga privalo rinktis kokios rūšies kurą rinksis ateityje. „Užteks deginti anglis ir naftą! Esu įsitikinęs, kad atsinaujinantys energijos šaltiniai yra teisingiausias sprendimas ilgojoje perspektyvoje. – ragino MEP Pramonės, mokslinių tyrimų ir energetikos komiteto pirmininkas Andrius Meškuotis. – 140 procentų – tokią dalį savo vartojimo reikmėms reikalingos energijos Danija pasigamina švariais būdais. Europa, mokykis iš savų, kol nevėlu!”.

Pasisakydami dėl skaitmeninės rinkos valdymo bei plėtojimo, kaip vieną svarbiausių sričių jaunuoliai įvardijo geografinio blokavimo pašalinimą, t.y. laisva e. prekyba visose Europos Sąjungos šalyse narėse. „Tai sukurtų daugiau darbo vietų, skatintų konkurenciją bei didintų paslaugų įvairovę. Technologijos yra neatsiejama šiuolaikinio pasaulio dalis, tad, norėdami paspartinti ekonomikos augimą, turime jas kuo geriau išnaudoti“, – teigė MEP Vidaus rinkos ir vartotojų apsaugos komiteto pirmininkė Julija Sabaliauskaitė.

Įnirtingas diskusijas tarp jaunuolių sukėlė pabėgėlių klausimas, jie siūlė skirtingus šios problemos sprendimo būdus. „Pagalba pabėgėliams yra būtina. Daugiau dėmesio turime skirti pabėgėlių integracijai, jų mokymams tam, kad išvengtume diskriminacijos. Taip pat privalome ugdyti ir ES piliečių tarpkultūriškumą bei jų pagarbą skirtingiems žmonėms ir kultūroms. Įvykiai kaimynystėje patvirtina, kad politinės diktatūros gali priversti žmones palikti savo gimtuosius kraštus ne savo valia“, – sakė MEP Piliečių laisvės, teisingumo ir vidaus reikalų komiteto narė Gintvilė Bagdonavičiūtė.

Tarptautinis projektas Mokomasis Europos Parlamentas yra skirtas bendrojo lavinimo mokyklų vyresniųjų klasių moksleiviams. MEP skatina jaunuolius domėtis, gilinti žinias ir supratimą bei padeda jiems susidaryti savarankišką nuomonę ir poziciją svarbiais Lietuvos, Europos ir pasaulio viešojo gyvenimo klausimais. Simuliuodami Europos Parlamento veiklą, dalyviai susipažįsta ir gilinasi į aktualius įvairių sričių klausimus.

Mokomojo Europos Parlamento nacionalinis koordinatorius Lietuvoje – nevyriausybinė organizacija Europos namai, vykdanti pilietiškumo ugdymo ir visuomenės informavimo projektus.

 

Parašykite komentarą