Lietuvos gyventojai keičia žalų registravimo įpročius

Gyventojai, patyrę  nelaimingus atsitikimus ir kitus draudžiamuosius  įvykius, vis dažniau žalas registruoja elektroniniu būdu. Vienos didžiausių Lietuvoje draudimo bendrovių BTA duomenimis, šiemet, lyginant su 2015 metų pradžia, žalų registravimas internetu ir elektroniniu paštu išaugo beveik 50 procentų.

„Žalų registravimo procesas elektroniniu būdu vidutiniškai užtrunka penkis kartus trumpiau nei siunčiant dokumentus paprastu paštu ar vykstant į draudimo bendrovės žalų reguliavimo skyrių. Vertindami savo laiką, vis daugiau klientų renkasi trumpesnį, paprastesnį bei modernesnį kelią žaloms registruoti ir kreiptis dėl draudimo išmokos“, – sakė draudimo bendrovės BTA Žalų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojas Ernest Goliančik.

Nors registracija elektroniniu būdu išaugo kone perpus, populiariausias žalų registravimo būdas vis dar išlieka telefonu.

„2015 metais pranešimą apie įvykį elektroniniu paštu ar užpildant elektroninę žalų registravimo formą BTA interneto svetainėje  pateikė mažiau nei ketvirtadalis klientų, vos 24 proc. Tuo tarpu vien šių metų sausio mėnesį elektroninį žalų registravimo būdą jau pasirinko 30 proc., vasarį – 34 proc. bendrovės klientų. Šios tendencijos pastebimos ir Latvijoje“, – teigė E. Goliančik.

Pranešimo apie įvykį pateikimas draudimo bendrovei nuotoliniu būdu yra patogesnis ir greitesnis būdas, nes tai gali būti atlikta bet kuriuo paros metu. Tą rodo ir skaičiai: penktadalis visų įvykių yra užregistruojami ne darbo valandomis. Be to, registracija nuotoliniu būdu, lyginant su žalos registravimu draudimo bendrovėje, kuomet vidutiniškai sugaištama nuo 1,5 iki 2 valandų kartu su kelione pirmyn ir atgal, užtrunka ženkliai trumpiau – apie 10–15 minučių.

Draudimo bendrovės atstovas pastebi, kad klientų, atvykstančių žalas registruoti į BTA žalų reguliavimo centrus, skaičius sparčiai mažėja. 2014 metais tokiu būdu žalas registravo 23 proc., 2015 metais – 14 proc., o šiemet – vos 6 proc. klientų. Vertinant didmiesčių gyventojų įpročius, pastebima, kad pranešti apie įvykį atvykus į bendrovės žalų reguliavimo skyrių, gyvai bendrauti ir konsultuotis labiausiai linkę Šiaulių ir Klaipėdos gyventojai – atitinkamai 34 ir 30 proc. Tuo tarpu labiausiai savo laiką taupo ir įvykius nuotolinėmis priemonėmis registruoja Vilniaus gyventojai bei mažesnių miestų ir miestelių gyventojai. Pernai pranešti apie įvykį atvykus į draudimo bendrovės žalų reguliavimo skyrių pageidavo vos 6 proc. mažesnių miestelių  gyventojų.

Nuo 2015 metų  BTA klientai draudžiamuosius įvykius gali registruoti ir naudodamiesi mobiliąja programėle.

Draudimo bendrovė BTA yra viena didžiausių Lietuvoje veikiančių ne gyvybės draudimo bendrovių. 2015 metais BTA užregistravo per 42 tūkst. įvykių ir išmokėjo 32 mln. eurų draudimo išmokų, o tai kas mėnesį vidutiniškai sudaro virš 2,6 mln. eurų, per vieną darbo dieną vidutiniškai po 87 tūkst. eurų išmokų BTA klientų patirtiems nuostoliams padengti. Pernai metų pabaigoje atliktas draudimo bendrovių slapto pirkėjo tyrimas parodė, kad BTA klientų aptarnavimo kokybė vertinama net 96 proc.

Parašykite komentarą