„ITAB Novena“: kodėl parduotuvėse nekaista kosmetika ir baigia nokti vaisiai?

Mitai apie parduotuvėse kur kas patraukliau nei namuose atrodančias prekes gimsta dėl šviesos skirtumų skirtingose aplinkose. Su didžiausiais Lietuvos mažmeninės prekybos tinklais dirbanti Švedijos kapitalo prekybos įrangos gamintoja „ITAB Novena“ teigia, jog įvairūs apšvietimo sprendimai lemia, kad lentynose neperkaista kosmetika, noksta vaisiai, o bendras apšvietimo ryškumas parduotuvėje gali būti iki 3 kartų didesnis negu ryškiausia darbo zona namų virtuvėje.

„Įrengiant parduotuvės apšvietimą įvertinamas reikalingas šviesos intensyvumas, jos spalva, taip pat paties gaminio spalvos atkūrimo indeksas. Yra nusistovėję kanonai, kaip turi būti apšviesta žuvis, mėsa, daržovės, kosmetika, juvelyriniai dirbiniai – atsižvelgiant tiek į tauriųjų metalų, tiek į brangakmenių specifiką. Savo standartus dėl apšvietimo turi ir didieji užsienio prekybos tinklai „Tesco“, „Carrefour“, – sako „ITAB Novena“ dizaineris Mantas Baranauskas.

Jo teigimu, prekybos erdvėse, kuriose iš esmės nėra svarbus ypatingai aiškus vaizdas, spalva, užtenka vadinamojo bendro apšvietimo, tačiau egzistuoja atskirų prekių grupių apšvietimo specifika.

„Įvairūs mitai dažniausiai gimsta dėl šviesos skirtumų skirtingose aplinkose. Prekybos vietoje apšvietimas sukuriamas taip, kad padėtų matyti daiktus maksimaliai gerai, namuose nėra tikslo naudoti tokio ryškaus apšvietimo. Be to, namuose daiktai atrodo skirtingai dėl juos supančių sienų spalvos. Juos skirtingai matome ir dėl to, ar šviesa krenta iš šiaurinės ar iš pietinės pusės, apsiniaukęs ar saulėtas oras tuo metu. Šviesos intensyvumas ūkanotą ir saulėtą dieną skiriasi apie 5 kartus“, – sako M.Baranauskas.

Drabužiai ir batai skirtingai atrodo parduotuvėje, namuose, išėjus pasivaikščioti dieną, vakarieniaujant restorane, nes visur yra skirtingas apšvietimo intensyvumas, spalvos atkūrimo indeksas ir kiti parametrai.

Parduotuvėse apšviečiant daržoves ir vaisius, tai dažniausiai daroma pasitelkiant halogeninius šviestuvus, kurie puikiai perduoda spalvą ir skleidžia aukšto intensyvumo šviesą, artimą saulės spindulių spektrui.

„Naudojant tokį apšvietimą, vaisiai ir daržovės atrodys ryškiai, šviežiai, sveikai. Tokios pat lempos naudojamos ir apšviečiant gėles. Artimos saulės šviesai lempos palaiko vegetacijos galimybę, vaisiai taip ir noksta“, – sako „ITAB Novena “dizaineris.

Apšviečiant maisto produktus, kosmetiką, blukimui neatsparius paviršius, užtikrinama, kad būtų parinktos lempos, pasižyminčios mažu šilumos atidavimu aplinkai, todėl gaminiai nešyla.

Vartotojų emocijas ir elgseną analizuojančių neuromarketingo tyrimų duomenys patvirtina, kad žmonės daugiau teigiamų emocijų patiria apšvietimui panaudojus saulės šviesai artimus šviesos diodus (LED), palyginti su kitais sprendimais.

Emocijų poveikio vartotojų elgsenai tyrimus atliekanti Kauno technologijos universiteto (KTU) Marketingo katedros doktorantė Eglė Vaičiukynaitė teigia, jog pardavimo aplinka gali net stipriau paveikti vartotojo sprendimą pirkti nei pats produktas, todėl įmonėms svarbu analizuoti aplinkos poveikį vartotojo elgsenai.

“Tai gali būti paaiškinama laimės hormono serotonino kiekio pokyčiu žmogaus smegenyse. Žemesnis serotonino kiekis lemia vartotojo nenorą pirkti prekę ar paslaugą, o aukštesnis serotonino kiekis veikia priešingai. Be to, aukštesnis serotonino kiekis žmogaus smegenyse padidėja esant saulės šviesai, valgant saldumynus“ – pasakojo E.Vaičiukynaitė.

Jos teigimu, prabangos prekių parduotuvės neatsitiktinai renkasi tamsesnį apšvietimą, sukuriantį paslapties, elegancijos pojūtį, išskiriantį ją iš kitų prekybos vietų.

„Toks apšvietimas veikia vartotojo emocijas ir jo elgseną parduotuvėje. Pavyzdžiui, tamsesnis restorano apšvietimas lemia, kad vartotojai yra linkę ilgiau socializuotis ir drauge išleisti daugiau. Neatsitiktinai greitojo maisto restoranai renkasi labai ryškias ir kartais erzinančias spalvas – tokiu būdu siekiama, kad vartotojai ilgai neužsibūtų. Ryškios spalvos ne tik žadina apetitą, bet ir skatina skubėti“, – teigia E.Vaičiukynaitė.

Apie „ITAB Novena“: parduotuvių įrengimo sprendimus diegianti Lietuvos įmonė nuo 2006 metų priklauso parduotuvių įrengimo sprendimų rinkos lyderės Švedijos ITAB grupei. „ITAB Novena“ klientai – prekybos ir paslaugų tinklai „Iki“, „Norfa“, „Rimi“, „Lukoil“, „Douglas“, „Topo grupė“, „Samsung“, „Audimas“, „Douglas“ taip pat elektronikos prekių ir vaistinių tinklai bei pavienės parduotuvės, kurioms reikia unikalių koncepcijų.

Parašykite komentarą