Seimas priėmė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas

Seimas patikslino Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymą (projektas Nr. XIIP-3562(2), leisdamas vežti kombinuoto vežimo vienetus dviašiu vilkiku su triaše puspriekabe, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 42 t, ir triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 44 t.

Šiuo metu nustatyta, kad triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe leidžiama vežti 20, 30, 40, 45 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus), tačiau nėra numatyta galimybė kombinuoto vežimo vienetus (puspriekabes, nuimamuosius kėbulus ir konteinerius iki 45 pėdų) vežti dviašiu vilkiku su triaše puspriekabe arba triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe.

Priimtomis pataisomis nustatyta, kad dviašiu vilkiku su triaše puspriekabe, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 42 t, ir triašiu vilkiku su dviaše ar triašė puspriekabe, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 44 t, leidžiama vežti kombinuoto vežimo vienetus (puspriekabes, nuimamuosius kėbulus ir konteinerius kurių bendras maksimalus ilgis ne didesnis kaip 45 pėdos).

Vežti kombinuotus vienetus leista magistraliniais keliais ir kitais keliais 50 km spinduliu nuo Klaipėdos valstybinio jūros uosto, oro uostų, geležinkelio ir vidaus vandenų stočių teritorijų, kuriuose iškraunami ir (arba) pakraunami kombinuoto vežimo vienetai. Atsižvelgiant į tai, kad ne visi keliai pritaikyti sunkiasvorėms transporto priemonėms, kombinuotus vienetus leidžiama vežti magistraliniais keliais, kurie pritaikyti sunkiasvorėms transporto priemonėms, ir, siekiant sudaryti galimybę kombinuoto vežimo vienetus iškrauti ir (arba) juos pakrauti, kitais keliais 50 km spinduliu nuo iškrovimo ir (arba) pakrovimo vietų.

Įstatymo pataisomis taip pat nustatyta, kad dviašių vilkikų su triaše puspriekabe, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 42 t, valdytojai mokės nuo 654 iki 1222 eurų (priklausomai nuo pakabos rūšies) kasmetinį mokestį už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones, o triašių vilkikų su dviaše ar triašė puspriekabe, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 44 t, valdytojai mokės nuo 967 iki 1937 Eur (priklausomai nuo pakabos rūšies) kasmetinį mokestį už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones.

Pataisos priimtos už balsavus 78, nė vienam nebuvus prieš, susilaikius 2 Seimo nariams, jos įsigalioja 2016 m. lapkričio 1 d.

Įstatymo 5 priedo 1 punkto pakeitimas „1996 m. liepos 25 d. Tarybos direktyva 96/53/EB, nustatanti tam tikrų Bendrijoje nacionaliniam ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausius leistinus matmenis ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausią leistiną masę (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 2 tomas, p. 478), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2015/719 (OL 2015 L 115, p. 1)“ įsigalios 2017 m. gegužės 7 d.

Parašykite komentarą