Europos oro uostų plėtros vizija ir strategija – aviacijos konferencijoje Vilniuje

Gegužės 12–13 d. Vilniuje vyksta „ACI EUROPE’s Regional Airports’ Conference and Exhibition“ – tarptautinės oro uostų tarybos (angl. Airports Council International – ACI) kasmet vis kitoje šalyje organizuojamas renginys. Europos regioniniams oro uostams kylančius iššūkius aptaria apie 200 aviacijos ekspertų – Europos ir ne tik jos oro uostų generaliniai, komercijos, finansų, strateginės plėtros direktoriai, Europos Komisijos atstovai, „ACI Europe“ valdybos nariai, oro uostuose veikiančių įmonių vadovai ir kiti aviacijos specialistai.

Konferencijoje skaitomi pranešimai, vyksta diskusijos ir dalijamasi gerąja patirtimi, kaip nedideliems, iki 5 mln. keleivių per metus aptarnaujantiems oro uostams išlikti patraukliems ir konkurencingiems bei stiprinti bendradarbiavimą su įvairiomis institucijomis.

Susisiekimo viceministro Arijando Šliupo teigimu, pagal keleivių skaičiaus augimą nedidelių oro uostų kategorijoje 2015 m. Lietuva buvo neabejotinai viena pirmaujančių Europoje. Per praėjusius metus šalies oro uostuose aptarnautų keleivių skaičius išaugo 11,3 proc., tuo tarpu kituose Europos oro uostuose keleivių padaugėjo vidutiniškai 5,2 proc., iš jų nedideliuose oro uostuose – tik 3,8 proc.

„Apibendrinant Europos aviacijos sektoriaus patirtį pastebima, kad įprastai šalies oro uostuose aptarnaujamų keleivių skaičius auga dukart greičiau nei šalies BVP. Tačiau Lietuvoje šis rodiklis gerokai lenkia minėtas Europos tendencijas – palyginti su 1,7 proc. metiniu BVP augimu, oro uostų keleivių skaičius pernai augo apie 6,5 karto greičiau. Tai rodo, kokią didelę reikšmę oro uostai turi šalies ir regiono ekonomikai, skatindami BVP ir su aviacija susijusių darbo vietų skaičiaus augimą“, – sako susisiekimo viceministras A. Šliupas.

Pasak viceministro, itin didelį postūmį Lietuvos oro uostų veiklos efektyvumui suteikė 2014 m. sujungtas visų trijų šalies oro uostų valdymas. Kitas žingsnis, grindžiamas gerąja Europos šalių praktika, bus šalies oro uostų valdymas koncesijos būdu.

Naujausiais „ACI Europe“ duomenimis, per pastaruosius penkerius metus privataus verslo dalyvavimas Europos oro uostų valdyme gerokai padidėjo. Keičiantis politinėms nuostatoms ir patiriant nacionalinių biudžetų suvaržymus, taip pat siekiant gerinti susisiekimą oro transportu ir plėtoti oro uostų infrastruktūrą, šiuo metu 41 proc. Europos oro uostų, t. y. 205 oro uostai, šiuo metu turi privačių akcininkų, nors 2010 m. tokių buvo tik 22 proc. Per penkerius metus privatūs investuotojai pradėjo dalyvauti apie šimto Europos oro uostų valdyme. Tik septyniose ES šalyse – Čekijoje, Estijoje, Latvijoje, Liuksemburge, Slovakijoje, Suomijoje ir kol kas Lietuvoje – oro uostai yra valdomi tik valstybės.

Tarptautinė oro uostų taryba ACI yra vienintelė pasaulinė oro uostų valdymo profesionalų asociacija. Konferencijos Vilniuje rengėjas, šios tarybos Europos padalinys „ACI EUROPE“ atstovauja 450 oro uostų 44 šalyse. Jam priklausantys oro uostai aptarnauja 90 proc. Europos komercinių skrydžių ir daugiau kaip 1500 milijonų keleivių per metus.

Parašykite komentarą