Švietimo profesinės sąjungos pritaria Europos Komisijos rekomendacijoms dėl ekonomikos stiprinimo

Lietuvos švietimo profesinės sąjungos – Lietuvos švietimo profesinė sąjunga, Lietuvos švietimo įstaigų profesinė sąjunga ir Lietuvos mokytojų profesinė sąjunga – apsvarstė Europos Komisijos (EK) pateiktas rekomendacijas Lietuvai dėl ekonomikos stiprinimo bei pritaria susijusioms su švietimu ir mokymu: daugiau investuoti į žmogiškąjį kapitalą ir spręsti kvalifikuotų darbuotojų trūkumo problemas: didinti švietimo sistemos atitiktį darbo rinkos poreikiams, gerinti mokymo kokybę ir taikyti aktyvesnę darbo rinkos politiką bei skatinti suaugusiųjų mokymąsi.

Ne mažiau svarbus ir kitas paminėtas išvadose spręstinas klausimas: racionalizuoti švietimo sistemos finansavimą ir struktūrą, siekiant geresnės ugdymo kokybės ir geresnių socialinių bei ekonominių sąlygų pedagogams.

Švietimo profesinės sąjungos pabrėžia, kad racionalizuojant ugdymo finansavimą labai svarbu gerinti pedagoginių darbuotojų darbo sąlygas, jų socialines garantijas ir saugumą. Neužtikrinant šių sąlygų, ugdymo kokybė švietimo ir mokymo sektoriuje negerės ir optimalus rezultatas nebus užtikrintas. Jei mokytojo profesijos statusas bus žemas – ši specialybė išliks nepatraukli gabiam ir motyvuotam jaunimui, o pedagoginėje bendruomenėje išliks senėjimo tendencijos.

Anot švietimo profesinių sąjungų, EK rekomendacija – didinti socialinio dialogo mechanizmų vaidmenį – yra viena kertinių siekiant pozityvių pokyčių šalies ekonomikoje ir švietimo sektoriuje.   

Švietimo profesinės sąjungos, atkreipdamos dėmesį į reikšmingas EK pastabas ir pateiktas rekomendacijas, ragina LR Vyriausybę įpareigoti Švietimo ir mokslo ministeriją, Ūkio ministeriją ir Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją užtikrinti, kad rekomendacijoms įgyvendinti pasirinktos ES struktūrinių fondų priemonės švietimo ir mokymo srityje būtų suderintos su švietimo profesinėmis sąjungomis. 

Parašykite komentarą