Informacinės visuomenės plėtros komitetas: „Nors e. sveikatos projektai stipriai pajudėjo į priekį, trūkumų vis dar yra“

Šiandien Informacinės visuomenės plėtros komiteto posėdyje buvo aptariama e. sveikatos projektų įgyvendinimo būklė.

Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos išteklių priežiūros ir inovacijų valdymo departamento direktorė Justina Januševičienė ir Sveikatos išteklių priežiūros ir inovacijų valdymo departamento E. sveikatos koordinavimo ir įgyvendinimo skyriaus vedėjas Normantas Dučinskas pristatė, kokia pažanga pasiekta dabartiniame Nacionalinės elektroninės sveikatos sistemos (toliau –NESS) kūrimo etape.

Pirmame etape (2004–2006 m.) įgyvendinta NESS neveikė pilna apimtimi, nebuvo sukurta teisinė bazė. Jam buvo išleista 4,9 mln. eurų.

Antrame etape (2006–2009 m.) pradėtas įgyvendinti projektas, kurio metu turėjo būti sukurta 11 NESS funkcijų ir trijų regionų (Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos) sveikatos priežiūros įstaigų vidaus procesų automatizavimo el. sveikatos sistemos. Tačiau dėl teismo proceso projektas nutrūko. Šiame etape buvo išleista 5,3 mln. eurų.

Šiuose etapuose lėšos buvo daugiausiai panaudotos techninei įrangai įsigyti bei e. paslaugų kūrimui didžiosiose sveikatos priežiūros įstaigose ir Valstybinėse ligonių kasose, tačiau tai negarantavo galimybės gauti e. paslaugas visoje Lietuvoje.

Dabartiniame etape sutartys dėl finansavimo sudarytos 2012 m. Diegimo sutartys sudarytos 2013 m., darbai baigti 2015 m.. Skirta 27,9 mln. eurų (iš jų apie 5,6 mln. centrinei sistemai, likusieji – sveikatos priežiūros įstaigų sistemoms ir registrams).

Per pirmąjį šių metų pusmetį unikalių elektroninių sveikatos istorijų padaugėjo nuo 326 tūkst. iki 1330 tūkst. Išrašytų e. receptų skaičius išaugo nuo 726 iki 7383. Apsilankymų skaičius išaugo beveik 10 kartų.

Pasidžiaugus pasiektais rezultatais, komiteto nariai atkreipė dėmesį, kad būtina spartesnė pažanga diegiant NESS. Būtina, kad visuomenė matytų realią diegiamos naudą, kuri turi būti adekvati išleistų lėšų sumai. Siekiant šio tikslo, e. sveikatos sistemos valdytojas turi imtis ryžtingų žingsnių, kad būtų užtikrinta sparti e. sveikatos sistemos plėtra, sklandus jau sukurtų e. sveikatos sistemos modulių diegimas ir skirtingų sveikatos įstaigų sistemų integracija.

Pacientui svarbu laiku gauti reikiamą gydymą ir visas su tuo susijusias paslaugas, nepaisant to, kodėl ilgai užtrunka procesas – gydytojo nekompetencijos, nelanksčios ar nefunkcionalios sistemos, per senos įrangos ar per lėto interneto.

Siekiant šalinti trūkumus yra paprastinami kai kurie sistemos veiklos procesai; vykdomas tolimesnis specialistų mokymas ir konsultacijos, laipsniškai perkeliami istoriniai pacientų sveikatos istorijos duomenys ir kt.

Parašykite komentarą