Misija – įkvėpti verslą ilgalaikiams pozityviems pokyčiams

Kitą savaitę Socialinės apsaugos ir darbo ministerija įteiks Nacionalinius atsakingo verslo apdovanojimus (NAVA). Kartu bus rengiama ir atsakingo verslo diskusija, kurioje bus diskutuojama apie socialinę atsakomybę, jos svarbą, problematiką ir geruosius pavyzdžius.

 Lietuvos atsakingo verslo asociacijos LAVA direktorė Audronė Alijošiutė sako, kad NAVA apdovanojimai yra žingsnis, padedantis kurti atsakingo verslo prestižą, tačiau reikėtų nepamiršti ir esminio pažengusių įmonių bei organizacijų bruožo – supratimo, kad atsakomybė versle kuria ilgalaikę pridėtinę vertę.

 Ji pasakoja, kad siekdama išsiaiškinti situaciją Lietuvoje, LAVA 2015 m. rugsėjį atliko tyrimą – „Baltijos verslo socialinė atsakomybė 2015“ (tuo pačiu metu tyrimas vyko Latvijoje ir Estijoje).  Tyrimo rezultatai nenustebino – vos daugiau nei pusšimtis įmonių dalyvavo apklausoje, o iš jų – 68% teigė, kad atsakomybės tema yra svarbi jų įmonėje.

Net 89% apklaustųjų teigė, kad investicijos į atsakomybės dalykus padeda kurti darnios įmonės įvaizdį.  Daugiau nei pusė įmonių teigė, kad atsakomybė padeda mažinti poveikius aplinkai, didina klientų pasitenkinimą. Labai svarbi tokių investicijų priežastis – darbuotojų pasitenkinimo didinimas.  

 Priešingai nei Suomijoje, kur įmonės investuoja į socialinę atsakomybę todėl, kad tai yra jų verslo plėtros atspirties taškas, socialinė verslo įmonių atsakomybė Lietuvoje dažniau suvokiama kaip filantropinė veikla, paramos teikimas, rūpinimasis darbuotojais ar bendruomene, t. y. geri darbai, socialinių problemų sprendimas

„LAVA siekia, kad verslo atsakomybė būtų suprantama kaip visaapimanti įmonės ar organizacijos atsakomybė už jos poveikius, kad būtų siekiama mažinti neigiamus ir didinti teigiamus poveikius, o ne užsiimti parodomosiomis akcijomis. Tai turėtų prasidėti aukščiausiuose organizacijos sluoksniuose, strateginiame lygmenyje – dirbti reikėtų su realiais, o ne populiariais poveikiais (pavyzdžiui, tausosime gamtą – pasodinkime medelių), visa veikla turėtų būtų organizuojama ir vykdoma atsakingai, o ne vykdant kažkokius pavienius projektus. Tarkime, verslo įmonė remia nepasiturinčiuosius ar kitą socialiai pažeidžiamą grupę globojančias organizacijas. Taip, tai pagirtina socialinė investicija. Tačiau, jei ta pati įmonė tuo pačiu metu moka darbuotojams tik minimalią algą, ar gali ji vadintis atsakinga?“ – retoriškai klausia ji.  

 Pasak apdovanojimus ir forumą organizuojančios Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vadovės Algimantos Pabedinskienės, labai svarbu, kad kuo daugiau įmonių ir verslo atstovų suprastų socialinės atsakomybės svarbą. „Socialinė atsakomybė gali tapti puikia priemone verslui į visuomenės ir klientų pripažinimą, bet kartu ji gali būti ir atspirties taškas šiuolaikinio verslo plėtrai“, – teigia ministrė.

Įmonių socialinės atsakomybės forumas, Nacionaliniai atsakingo verslo apdovanojimai už 2015 metų pasiekimus vyks rugsėjo 6 d. Vilniuje. Įmonėms tradiciškai bus įteikti „Metų darbovietės 2015“, „Metų bendruomeniškiausios įmonės 2015“, „Metų aplinkosaugos įmonės 2015“ ir „Socialiai atsakingos įmonės 2015“ apdovanojimai. Pastaroji nominacija skiriama pažangiausiai  įmonei socialinės atsakomybės srityje,  surinkusiai didžiausią balų skaičių visose nominacijose. Šiemet įsteigta ir papildoma – Už jaunimo verslumo skatinimą – nominacija. 

Parašykite komentarą