Švietimo profesinės sąjungos pateikė siūlymus dėl Švietimo įstatymo pakeitimo

Lietuvos švietimo profesinė sąjunga, Lietuvos švietimo įstaigų profesinė sąjunga ir Lietuvos mokytojų profesinė sąjunga Seimo švietimo, mokslo ir kultūros komitetui bei Švietimo ir mokslo ministerijai pateikė pasiūlymus dėl Švietimo įstatymo pakeitimo. Spalio 18 d. dėl šio teisės akto vyks konsultacijos su Švietimo ir mokslo ministerija, be to, švietimo profesinių sąjungų atstovai dalyvaus Seimo švietimo, mokslo ir kultūros komiteto posėdyje, kuriame prasidės įstatymo projekto svarstymas.

Švietimo profesinių sąjungų nuomone,  paskubomis siūlomos Švietimo įstatymo pataisos iš esmės nesiskiria nuo ruošiamo Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo, kuris tiek Švietimo ir mokslo ministerijos, tiek profesinių sąjungų nuomone netinkamas taikyti pedagogams. Taip pat, profesinių sąjungų nuomone, netikslinga keisti dabartinės, turinčios sisteminių ydų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos, netaisant dabar esančių ir teikiamame projekte išlikusių esminių darbo apmokėjimo tvarkos ydų.

Visuotinai politiniu lygmeniu jau yra sutarta artimiausiu laiku dabartinę (tarifinę – valandinę) darbo apmokėjimo tvarką keisti etatiniu darbo apmokėjimu. Švietimo profesinės sąjungos siūlo Konstitucinio teismo reikalavimą, kad biudžetininkų darbo užmokestis būtų nustatomas įstatymu, iš esmės įvykdyti įvedant etatinę mokytojų darbo apmokėjimo tvarką.  

Pereinamuoju laikotarpiu, dabartinį pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašą, jame įtvirtinus 2016 m. kovo 3 d. šalies švietimo profesinių sąjungų pasiektus susitarimus dėl streiko užbaigimo su Ministru pirmininku Algirdu Butkevičiumi bei švietimo ir mokslo ministre Audrone Pitrėniene, profesinės sąjungos siūlo formaliai patvirtinti kaip Švietimo įstatymo priedą.

Be to, naujai ruošiamoje pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkoje galima numatyti kintamąją atlyginimo dalį, priklausančią nuo jo veiklos vertinimo rezultatų, tarnybinio atlyginimo koeficientų „šakutes“ bei kitas kintamąsias dalis – tik pakeitus dabartinę švietimo finansavimo sistemą – mokinio ar, kosmetiškai modifikuotą, klasės „krepšelį“.

Švietimo profesinių sąjungų manymu, švietimo finansavimo sistema turi laiduoti, kad bet kuriai veikiančiai švietimo įstaigai, nepriklausomai nuo jos dydžio ir buvimo vietos, būtų skirta pakankamai pinigų pilnai vykdyti ugdymo procesą ir pilnai mokėti darbo užmokestį pedagoginiams darbuotojams, atsižvelgiant į jų išsilavinimą, darbo stažą, darbo sudėtingumą bei kokybę.

Parašykite komentarą