Marks & Spencer skelbia apie ketinimą uždaryti parduotuvę Lietuvoje

Šiandien Marks & Spencer pranešė, kad informavo darbuotojus dėl ketinimo uždaryti vienintelę parduotuvę Lietuvoje, veikiančią Vilniuje. Siekdama susikurti aiškų vaizdą apie savo šiandieninę įmonės padėtį ir svarbiausius jos rezultatus, šį ketinimą Marks & Spencer priėmė po išsamios 466 tarptautinių parduotuvių peržiūros.

Atliekant parduotuvių peržiūrą buvo tikrinta kiekvienos Marks & Spencer parduotuvės veikla ir galimybės tarptautinėse rinkose. Atlikus peržiūrą paaiškėjo, kad Marks & Spencer tarptautinis verslas yra padalytas į dvi dalis: nuosavą verslą, kuris yra nuostolingas daugelyje rinkų, ir pelningą franšizės verslą, pernai atnešusį 87 mln. GBP pelno.  

Pernai Marks & Spencer Grupė 10-yje rinkų patyrė 45  mln. GBP nuostolių nuo bendrų 171 mln. GBP pajamų, o kai kuriose rinkose nuostolių patiriama jau 5 metus. Atlikus peržiūrą nustatyta, kad tai lemia keli veiksniai, įskaitant suskaidytą parduotuvių portfelį ir didesnės apimties veiklos trūkumą. Be to, šiose rinkose yra ribotos būsimo augimo galimybės.

Marks & Spencer siūlo uždaryti visas 53 nuosavas parduotuves šiose 10-yje rinkų, įskaitant 10 parduotuvių Kinijoje ir 7 Prancūzijoje, taip pat parduotuves Estijoje, Vengrijoje, Lenkijoje, Slovakijoje, Rumunijoje, Nyderlanduose, Belgijoje ir Lietuvoje. 

Šiandien Marks & Spencer Grupė pradeda diskusijas su savo 39 darbuotojais Lietuvoje dėl parduotuvės uždarymo. Marks & Spencer yra visiškai įsipareigojusi laikytis visų Lietuvos darbo teisės reikalavimų. Tai apima bendravimą su Europos darbo taryba ir individualiai su darbuotojais, tęsiant tolesnius veiksmus, susijusius su jų darbo sutartimis.

Jonathan Glenister, Marks & Spencer regiono direktorius Europoje, Kinijoje ir Indijoje teigė: „Pasiūlymas, apie kurį šiandien paskelbėme Lietuvoje, yra dalis išsamios mūsų tarptautinio verslo peržiūros. Mūsų nuostoliai per pastaruosius tris metus ir ribotos augimo Lietuvos rinkoje galimybės neleidžia mums užtikrinti tvaraus pelno. Suprantame, kokį poveikį šis sprendimas gali turėti mūsų darbuotojams Lietuvoje, ir atidžiai įsiklausome į jų nuomonę dėl mūsų ketinimų.“

Grupės mastu, jei po derybų su darbuotojais Marks & Spencer ims įgyvendinti šiuos ketinimus, ji patirs nuo 150 iki 200 mln. GBP ne pagrindinių išlaidų, daugiausia susijusių su turto sąnaudomis ir išeitinėmis išmokomis.

Žvelgiant į ateitį, Marks & Spencer ketina mažinti nuosavų parduotuvių skaičių ir daugiau dėmesio skirti savo įsteigtoms bendroms įmonėms ir franšizės partnerystėms. Siekdama kurti tvaresnį tarptautinį verslą, Marks & Spencer pasinaudos vietos rinkos klientų įžvalgomis, daugiau dėmesio skirdama klientų patirties gerinimui ir pelningumo didinimui.

Marks & Spencer turi 268 franšizės parduotuves 34 rinkose, taip pat bendrų įmonių Indijoje ir Graikijoje. Dirbdama kartu su partneriais, Marks & Spencer Grupė turės įtakos priimant sprendimus dėl  parduotuvių apimčių, infrastruktūros ir vietos darbuotojų kompetencijos. Marks & Spencer taip pat toliau plėtos maisto franšizės verslą Prancūzijoje, kurioje juntama kokybiškų ir naujoviškų produktų paklausa, klientams lengvai prieinamose ir patogiose vietose.

Grupė toliau plėtos verslus Honkonge, Airijos Respublikoje ir Čekijos Respublikoje, kurios yra pelningesnės  dėl žinomesnių prekės ženklų, nuosavų parduotuvių bei lojalių klientų.

Marks & Spencer taip pat prekiauja internetu 21 rinkoje, pasiekdama klientus per savo visiškai lokalizuotas ir valdomas interneto svetaines, pavyzdžiui, „Myntra“ Indijoje ir „Zalando“ Europoje bei per nusistovėjusius franšizės partnerius.

Apibendrinant galima teigti, kad Marks & Spencer ir toliau laikysis savo tarptautinės strategijos ir tikisi, kad jos pasiūlymai padės kurti tvaresnį, pelningesnį ir į klientus orientuotą tarptautinį Marks & Spencer verslą. 

Parašykite komentarą