Planuojate žiemos atostogas Europoje? Žinokite savo teises.

Kasmet vis daugiau tautiečių trumpas žiemos atostogas praleidžia Europoje – šeimos ir draugų grupės mielai leidžiasi į pažintines keliones ar važiuoja į slidinėjimo kurortus. Tokiais atvejais ypač patogu įsigyti paslaugų komplektą, kai nereikia sukti galvos dėl kelionės, apgyvendinimo, programų ir maitinimo.

Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai primena – planuojant atostogas nepamirškite savo teisių. Jei atostogos arba kelionė trunka ilgiau nei 24 valandas, apima nakvynę ir kitas paslaugas (transporto, apgyvendinimo ir kt.), kurias iš anksto užsakėte kaip bendrą paslaugų derinį, tai įsigijote kelionės paketą, kuriam taikomi specialūs reikalavimai.

Paslaugų teikėjas turi aiškiai ir išsamiai nurodyti tokią informaciją apie kelionės paketą: paketo kaina, maršrutas, transporto priemonės charakteristika ir kategorija, apgyvendinimo tipas, jo vieta, kategorija ir aprašymas, maitinimas, paso ir vizos reikalavimai, atsiskaitymo už paslaugas tvarka, už ką reikia mokėti papildomai, galutinis terminas informuoti vartotoją, jeigu kelionė bus atšaukta.

Prieš įsigydami kelionės paketą atidžiai perskaitykite sutartį, jei kažko nesuprantate, paprašykite paaiškinti. Bent vienas paslaugų teikėjas (kelionės organizatorius arba pardavimo agentas) turi būti  atsakingas už visą paketą, net jei paslaugas teikia atskiri subjektai. Jis turi nurodyti savo kontaktinius duomenis ir skubios pagalbos telefono numerį, kad galėtumėte susisiekti kelionės metu, taip pat pateikti skundą ar reikalauti kompensacijos grįžus namo.

Sutartyje nurodyta kelionės paketo kaina gali būti padidinta tik išskirtiniais atvejais (pavyzdžiui, pasikeitus valiutų kursui), ne vėliau kaip prieš 20 dienų iki kelionės pradžios. Jei paketo kaina arba turinys žymiai pakeičiami, taip pat jei kelionė atšaukiama, turite teisę susigrąžinti pinigus arba pasirinkti kitą paketą. 

Kaip elgtis, jei problemų kyla atostogų metu? Nedelsdami kreipkitės į kelionės organizatorių ar jo atstovą vietoje, kad išspręstų problemas. Jei situacija nesikeičia, surinkite kuo daugiau įrodymų (nuotraukos, sąskaitos už papildomai patirtas išlaidas, už kurias pagal sutartį neturėjote mokėti) ir grįžę namo pateikite skundą kelionės organizatoriui. Jums turi būti kompensuotos išlaidos ir atlyginta žala.

Jei taikiai išspręsti ginčo su kitoje ES valstybėje registruotu kelionės organizatoriumi nepavyko, kreipkitės nemokamos pagalbos ir patarimų į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Daugiau informacijos – www.ecc.lt

Parašykite komentarą