Dėl iškraipytos ir tiesos neatitinkančios informacijos apie Jolantos Sadauskienės pokalbį su BPC operatore

Bendrasis pagalbos centras (BPC) apgailestauja, kad praėjusį savaitgalį visuomenės informavimo priemonėse buvo išplatinta iškraipyta ir tiesos neatitinkanti istorija, kuria savo Facebook socialinėje paskyroje vėlų šeštadienio vakarą pasidalijo modelių agentūros „Modilina“ savininkė Jolanta Sadauskienė.

Visuomenės informavimo priemonės, pažeisdamos Lietuvos visuomenės informavimo etikos kodeksą, įpareigojantį žurnalistus, viešosios informacijos rengėjus ir skleidėjus kritiškai vertinti savo informacijos šaltinius, atidžiai ir rūpestingai tikrinti faktus, ir pasiremdamos tik gerb. J. Sadauskienės žodžiais, paskleidė tiesos neatitinkančią informaciją, kuri žemina BPC dalykinę reputaciją ir nepagrįstai mažina pasitikėjimą tarnyba.

BPC vadovybė, siekdama užtikrinti operatyvią ir kokybišką pagalbą žmonėms, kurie kreipiasi skubios pagalbos telefonu 112, ir reaguodama į išplatintą informaciją, surado duomenų bazėje gerb. J. Sadauskienės pokalbio su BPC operatore įrašą. Minėto pokalbio metu operatorė pareigas atliko tinkamai, su skambinančia moterimi bendravo kantriai, mandagiai ir neprieštaraudama palaikė pokalbį, kurio metu tikslinosi skambinančiosios buvimo vietą, važiavimo kryptį, informaciją apie įtarimus sukėlusį automobilį ir kitas aplinkybes. Gerb. J. Sadauskienė pokalbio metu taip pat elgėsi korektiškai, nekėlė balso tono ir nereiškė jokio, net mažiausio, nepasitenkinimo BPC operatorės darbo kokybe. Todėl labai keista ir nesuprantama Facebook socialinėje paskyroje paviešinta jos abejonė dėl tinkamo BPC darbuotojų pasirengimo. Nebent gerb. J. Sadauskienė pokalbio su BPC operatore metu buvo tiek susijaudinusi, kad praėjus keturioms valandoms po pokalbio nebeprisiminė nei jo turinio, nei tono, kuriuo buvo bendraujama. Tačiau tai ne bėda – BPC turi pokalbio garso įrašą, kuris jai prašant ar su jos sutikimu galėtų būti paviešintas žiniasklaidos priemonėse.

BPC siekia, kad dirbti BPC operatoriais priimami asmenys būtų atsparūs stresui, turėtų konfliktų sprendimo įgūdžių ir būtų pakankamai motyvuoti dirbti nuolatinės įtampos kupiną darbą. Absoliuti dauguma arba 80 procentų BPC operatorių yra statutiniai valstybės tarnautojai – vidaus tarnybos sistemos pareigūnai. Kai kurie jų yra sukaupę solidų 20 ar net 25 metų tarnybos stažą. Darbuotojai nuolat kelia kvalifikaciją, jiems kasmet rengiami mokymai ir individualios konsultacijos, tame tarpe sudėtingų situacijų valdymo telefonu, raidos, bendravimo ir kritinių (krizinių) situacijų psichologijos. Jie yra pakankamai pasirengę ir kompetentingi įvertinti įvairias situacijas, nustatyti galimas rizikas ar pavojus ir parinkti tinkamus reagavimo būdus.

BPC taip pat nori priminti, kad skambinti numeriu 112 reikia tik tada, kai staiga iškyla reali grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir kai pagalbos tarnybos turi nedelsdamos atvykti į nelaimės vietą. Piktavališki skambučiai ir netikslingai užimtos telefono linijos trukdo prisiskambinti tiems žmonėms, kuriems iš tikrųjų reikalinga skubi pagalba.

Parašykite komentarą