LVŽS frakcijos pranešimas: „Google“, „Facebook“ ir kiti socialiniai tinklai ir toliau veiks Lietuvoje

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos bei kitų Seimo frakcijų narių registruotas pasiūlymas, kuriuo išimtinais atvejais siūloma riboti prieigą prie alkoholio reklamų, atitinka globalių IT lyderių praktiką. Tai reiškia, kad siūlomi pakeitimai neribos užsienio investuotojų, kurie Lietuvoje plėtoja socialinių tinklų verslą, veiklos mūsų šalyje ir jie toliau veiks kaip ir iki šiol, o jų vartotojai, galės ir toliau naudotis socialinių tinklų paslaugomis. Pasiūlyme yra labai aiškiai apibrėžta, kad tai bus taikoma reklamai, skirtai Lietuvai, o ne visai reklamai visame pasaulyje.

Todėl baimintis ir nerimauti nereikėtų. Tai yra šiuolaikinės technologijos ir Lietuva turi žengti koja kojon su jomis. Tad apie jokius socialinių tinklų milžinų veiklos ribojimus mūsų šalyje net negali eiti kalba, nes tai būtų žingsnis atgal. Lietuvai užsienio investicijos yra svarbios ir kaip tik yra dedamos pastangos, kad jų būtų galima pritraukti kuo daugiau.

Be to, tai nėra naujiena mūsų šalyje, nes tokia tvarka jau taikoma ir stebint tabako bei azartinių lošimų reklamą internete. Tai yra tik vienas iš siūlymų, kuriais siekiama mažinti alkoholio reklamos prieinamumą, matomumą, kas skatina impulsyvų pirkimą.

Pavyzdžiui, ir „Facebook“, ir „Google“ turi labai aiškias redakcinės politikos nuostatas, kurios laikytinos pavyzdžiu ir lietuviškoms interneto svetainėms. Minimose tvarkose deklaruojamas socialiai atsakingas požiūris ir pagarba atitinkamų valstybių teisinio reguliavimo tvarkai. Todėl interpretacijos, neva alkoholio reklamos draudimas taps pretekstu apriboti prieigą prie šių globalių IT lyderių ir jų paslaugų, ne tik neatitinka realybės, bet ir klaidina Lietuvos visuomenę.

„Facebook“ redakcinės politikos (www.facebook.com/policies/ads) 5 skyrius numato, kad skelbiamos reklamos turi atitikti atitinkamos valstybės teisinio reguliavimo normas.

„Google“ reklamos gairėse (https://support.google.com/adwordspolicy/answer/6012382) nustatyta, jog reklamų skelbėjai turi laikytis atitinkamos valstybės nustatytos tvarkos ir yra atsakingi, kad naudojama alkoholio reklama ją atitiktų.

Įstatymo pataisos, autorių vertinimu, planuojamas mechanizmas, užkardantis alkoholio reklamą internete, bus paremtas šiuo metu Lošimų priežiūros tarnybos mechanizmu, kai pagal gautus pranešimus kreipiamasi į teismą ir šis priima sprendimą, ar prieiga prie atitinkamo turinio svetainės turi būti apribota.

Globalūs IT lyderiai yra socialiai atsakingos bendrovės, todėl oponentų gąsdinimas, neva jos bet kada gali pakeisti savo nuostatas alkoholio reklamos atveju, neturi jokio pagrindo. O tokiai hipotetinei galimybei įvykus įstatymų leidėjas galėtų imtis iniciatyvos ir taikyti sankcijas prieš atitinkamos alkoholio reklamos naudos gavėjus Lietuvoje.

Parašykite komentarą