Vilniaus oro uoste didinamas keleivių pralaidumas

Dar niekada Lietuvoje oro transportas nebuvo toks populiarus kaip šiemet – oro uostų apkrovoms pasiekus dar nematytą lygmenį, Lietuvos oro uostai ėmėsi papildomų priemonių, spartinančių keleivių registraciją bei patikrą. Vien iki kitų metų pabaigos Vilniaus oro uosto keleivių pralaidumas bus padidintas 60 proc.

Keleivių srautas išaugo 14 proc.

Vilniaus oro uosto vadovo Olafo Martenso teigimu, Lietuvos oro uostuose keleivių srautas per šiuos metus išaugo 14 proc. – tai daugiau nei prognozuota. Ir nors šiemet Vilniaus oro uoste veikiantys šeši bagažo patikros aparatai per valandą vidutiniškai leidžia patikrinti 810 keleivių, to ne visuomet užtekdavo.

„Vien gegužę aptarnavome apie 400 tūkst. žmonių, todėl daliai keleivių eilėse, deja, teko laukti ilgiau nei įprasta. Norėtume atsiprašyti visų keleivių, kurie dėl to patyrė nepatogumų. Mes labai rimtai žiūrime į šią problemą ir dedame visas pastangas, kad ji būtų kuo greičiau bei efektyviau sprendžiama. Dabar pralaidumas po truputį didinamas, o ryškiau permainas keleiviai pajus po kilimo ir tūpimo tako bei terminalo rekonstrukcijų“, – sako O. Martensas.

Laukimo laikas prie patikros sumažės

Vilniaus oro uosto aviacijos saugumo patikros zonoje neseniai instaliuotas dar vienas, jau septintasis, patikros aparatas – jis keleivių patikrą pagreitins 14 proc. Šiuo metu sparčiau žmonės pradėti aptarnauti dėl pertvarkytos laukimo eilės. Pasienio kontrolės procedūras pagreitino padidintas piko metu dirbančių Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnų skaičius.

O. Martenso teigimu, keleiviams dar trumpiau teks laukti po Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos (07.14–08.18), mat jos metu bus pertvarkomos ir keleivių aptarnavimo linijos, įrenginėjami nauji stalai. Šie pokyčiai iki metų pabaigos keleivių pralaidumą padidins dar 20 proc.

Papildomai, 25 proc. pralaidumas padidės ir po kitąmet įvyksiančios aviacijos saugumo patikros zonos išplėtimo bei papildymo dviem naujais rentgeno aparatais. Tačiau ir čia sustoti neketinama – aptarnavimą greitinsiantys pertvarkymai suplanuoti ir 2019 m., ir 2020 m.

Atkreiptinas dėmesys, kad ilgesnės eilės Vilniaus oro uoste susidaro per tris vadinamuosius piko laikus: 4-6 val. ryte, per patį vidudienį ir 15-16 val. Minėtu metu oro uoste dirba visi patikros punktai, tuo tarpu ramesniu laiku apsiribojama mažesniu jų kiekiu.

 

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2016 m. jie aptarnavo 4,8 mln. keleivių ir 52 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 16 aviakompanijų skraidina 84 maršrutais į 59 miestus 26 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.

Parašykite komentarą