Švietimo ir mokslo komitetas aptarė Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymą

Šiandien, liepos 5 d., Švietimo ir mokslo komiteto posėdyje pristatyti pagrindiniai pasirengimo žingsniai įgyvendinant Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymą. Prie įgyvendinimo prisideda Švietimo ir mokslo, Sveikatos apsaugos ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

Nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojančioje naujoje Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo redakcijoje išplėsti vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros principai, pavyzdžiui, įtraukiamas orumo principas. Taip pat stiprinamos ir plečiamos minimalios vaiko priežiūros priemonės, kad vidutinė priežiūros priemonė – socializacijos centras – taptų paskutine priemone, taikoma keičiant vaiko elgesį. Įstatymo pakeitimais įteisinamas koordinuotai teikiamos pagalbos ir paslaugų teikimas šeimai ir vaikui, kai vaikui skirta minimalios priežiūros priemonė. Nustatomos kitos lygiagrečios pagalbos priemonės šeimai.

Komiteto posėdyje atkreiptas dėmesys į tai, kad dar nėra susitarta dėl bendro ministerijų finansavimo ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus (TBK). Paminėta, kad siekiant sklandžiai pradėti veikti pagal naują teisinę tvarką turi būti patvirtinti nauji, pakeisti arba panaikinti galiojantys įgyvendinamieji teisės aktai, kurie reglamentuoja teikiamos švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugų teikimą švietimo įstaigose, pradedant nuo ikimokyklinio ugdymo įstaigų.

Kad nauja teisinė tvarka imtų veikti, taip pat turi būti numatytas lėšų šaltinis 2017 m. rugsėjo–gruodžio mėn. TBK veiklai savivaldybėse vykdyti ir atitinkamai 2018 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme.

Ir trečiasis dalykas, kuris turi būti įvykdytas – nustatyti kvalifikaciniai reikalavimai TBK. Kvalifikacinius reikalavimus nustato švietimo ir mokslo ministras kartu su socialinės apsaugos ir darbo ir sveikatos apsaugos ministrais.

Komiteto posėdžio metu nuspręsta paprašyti Švietimo ir mokslo ministerijos imtis aktyvesnio vaidmens įgyvendinant šį procesą.

 

 

Parašykite komentarą