Ekonomikos komitetas pasisako už branduolinę saugą Lietuvos Respublikoje

Siekiant užtikrinti aukštą branduolinės saugos lygį, šiandien Seimo Ekonomikos komitetas posėdyje apsvarstė ir pritarė komiteto patobulintiems Branduolinės energijos įstatymo Nr. I-1613 7, 15, 17, 21, 22, 23, 24, 30, 39 straipsnių ir priedo pakeitimo ir 45 straipsnio pripažinimo netekusiu galios (Nr. XIIIP-912 ES), Branduolinės saugos įstatymo Nr. XI-1539 2, 3, 9, 11, 14, 17, 22, 25, 26, 27, 28, 30, 32, 35, 36, 38, 39, 41, 42, 50 straipsnių, septintojo skyriaus pavadinimo ir 2 priedo pakeitimo ir papildymo 341 ir 391 straipsniais (Nr. XIIIP-913 ES, Radiacinės saugos įstatymo Nr. VIII-1019 71 straipsnio pakeitimo (Nr. XIIIP-914) įstatymų projektams, kuriais siekiama perkelti į nacionalinę teisę Direktyvos 2014/87/Euratomas, kuria iš dalies keičiama Direktyva 2009/71/Euratomas, kuria nustatoma Bendrijos branduolinių įrenginių branduolinės saugos sistema, nuostatas ir tinkamai pasirengti avarinei parengčiai atsižvelgiant į Baltarusijoje statomos atominės elektrinės galimą grėsmę.

Įstatymų pakeitimai, perkeliantys Direktyvą, sustiprins Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos (VATESI) nepriklausomumą, užtikrins kompetencijų branduolinės energetikos srityje ugdymą ir išlaikymą, taip pat užtikrins su branduoline sauga susijusios informacijos teikimą suinteresuotiems asmenims, visuomenės dalyvavimą priimant sprendimus, susijusius su branduolinės energetikos objektų licencijavimu, patikslins periodinės saugos analizės ir pagrindimo atlikimo principus, nustatys pagrindinius branduolinių ir radiologinių avarijų bei incidentų prevencijos, valdymo, padarinių sušvelninimo ir avarinės parengties principus, tarptautinių branduolinės saugos vertinimų tvarką.

 

 

Parašykite komentarą