Utenoje iškilo modernus baldų prekybos centras

Utenoje šalia Užpalių ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžos neseniai duris atvėrė modernus baldų centras. Per devynis mėnesius šį projektą sėkmingai įgyvendino jau 15 metų veikianti statybos įmonė „Dauniškis ir KO“. Anksčiau čia stovėjusi parduotuvė užėmė 1 074 kv. metrus, o po rekonstrukcijos plotas padidintas iki 3 tūkst. kv. metrų. Naujasis prekybos centras išlaikė ilgametes tradicijas, mat po jo stogu įsikūrė žinomiausių Lietuvos baldų gamintojų prekybos ekspozicijos.
Utenoje šalia Užpalių ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžos neseniai duris atvėręs modernus baldų centras. Bendrovės „Dauniškis ir KO“ nuotr.
Akį traukia stiklo fasadas

Įmonė „Dauniškis ir KO“ įgyvendino visą pastato projektą nuo pat pirmųjų statybos darbų iki jo įrengimo. „Statybos darbus vykdėme patys, o planuodami ir įrengdami ventiliaciją, kanalizaciją, elektrą ir šildymą dirbome su partneriais,“ – sako įmonės direktorius Alvydas Rudokas. Anot jo, naujasis statinys savo architektūriniais sprendimais ir dizainu smarkiai išsiskiria iš miesto kraštovaizdžio.

„Naujoji baldų parduotuvė įsikūrusi beveik miesto centre. Tai šiuolaikiškas ir modernus baldų prekybos centras. Dirbdami prie šio projekto turėjome prisitaikyti prie tam tikrų sąlygų: teritorija, kurioje turėjome darbuotis, buvo labai nedidelė ir iš abiejų pusių ribojosi su gatvėmis, čia pat stovėjo ir gyvenamieji namai, tad visus darbus planavome itin kruopščiai“, – sakė A. Rudokas.

Centrinėje miesto dalyje iškilęs pastatas akį traukia savo moderniu stikliniu fasadu. „Projektuojant statinį buvo nuspręsta, kad dalis fasado bus stiklinė. Stiklas sudaro apie 3 tūkst. kv. metrų, likusi fasado dalis – iš nikelio lentelių“, – apie projektą kalbėjo pašnekovas.

Reprezentacinei erdvei – aukšti kokybės reikalavimai

Baldų prekybos salonas – išskirtinė reprezentacinė erdvė, tad projektą įgyvendinusiai įmonei teko įveikti kilusius iššūkius. „Šiandien nieko nestebina, kuomet komercinės patalpos statomos kuo greičiau ir kuo minimalesnėmis sąnaudomis, tačiau džiugu, kad šio projekto užsakovas turėjo kitokią viziją. Buvo siekiama, kad šis statinys išsiskirtų savo išvaizda, kokybe ir ilgaamžiškumu. Būtent todėl ir buvo nuspręsta panaudoti fasadinėje dalyje daugiau stiklo, o grindims buvo pasirinkta vokiečių gamintojų keramika“, – pasakojo pašnekovas.

Į klausimą, ar dažnai itin smulkmeniškai statybos sąnaudas ir taupymo galimybes apskaičiuojantys darbų užsakovai ryžtasi investuoti į ilgaamžiškumą ir kokybę, A. Rudokas atsakė: „Žinoma, atvejų būna labai įvairių, bet požiūris tikrai keičiasi ir didžioji dalis užsakovų renkasi kokybiškesnes medžiagas, kurios garantuotų ilgesnį statinio tarnavimo laiką.“

Kalbėdamas apie ekspozicinių salių išplanavimą, įmonės vadovas priminė, kad prekybai baldais reikalingos didesnės erdvės, o kartu būtina sudaryti sąlygas įgyvendinti būsimus dizainerių sumanymus, tad naujajame prekybos centre ekspozicijos salių plotas suskirstytas į keletą atskirų sektorių. „Atskyrėme keletą erdvių, kuriose gana paprasta atvaizduoti vieno ar kito kambario apstatymą baldais. Atskirtoje erdvėje įrengus baldų ekspoziciją – tikrų tikriausią kambarį ar virtuvę, klientas pamatys labai tikrovišką vaizdą, kaip atrodys jo butas su naujais baldais“, – kalbėjo įmonės vadovas.

Siekiama funkcionalumo ir estetikos

Anot „Dauniškis ir KO“ vadovo, šių dienų statybų sektoriuje vis dažniau pastebima tendencija, kad įgyvendinant naujus statybų projektus siekiama ne tik maksimalaus statinio funkcionalumo, bet didelis dėmesys skiriamas jo architektūrai, dizainui. „Pamažu atsisakoma minties, kad statinys tėra taip vadinama „keturkampė dėžutė“. Džiugina tai, kad tiek architektams, tiek mums pavyko įgyvendinti vieningą idėją ir šiandien Utenoje galima grožėtis išskirtiniu statiniu, kuris puikiai įsiliejo į miesto kraštovaizdį ir suteikia jam naujų spalvų“, – kalbėjo pašnekovas.

Naujasis baldų prekybos centras nėra pirmasis tokio pobūdžio projektas, kurį sėkmingai įgyvendino statybų įmonė „Dauniškis ir KO“. „Neseniai Utenoje statėme prekybos centrą „Lidl“. Tai, beje, taip pat buvo gana rimtas iššūkis, mat statybos sklypo gruntas buvo durpingas. Teko pasirūpinti „išdurpinimu“ net penkiolikos metrų gylyje“, – apie įveiktus iššūkius kalbėjo A. Rudokas.

Sėkmingai įmonės įgyvendintų projektų sąraše yra ir daugiau prekybos centrų: „Norfa XXL“ (Utena), „Norfa XL-2“ (Ukmergė), „Bauhof“ (Ukmergė), „Norfa XXL“ (Dukstynos k., Ukmergės r.), „Norfa“ (Anykščiai), „Norfa“ (Utena) ir kt. 

Parašykite komentarą