Tarptautiniame konkurse – ekologiška ir unikali lietuvių idėja

Kopenhagoje vykusiame tarptautiniame konkurse „Creative Business Cup“ savo ekologišką ir unikalią idėją pristatė ir Lietuvos atstovai, sukūrę upės srovės energijos keltą „Uperis“. Tarptautinio konkurso dalyvius Kopenhagoje vertino kompetentinga komisija, tarp kurios narių – JAV, Japonijos, Kinijos, Singapūro ir kitų pasaulinių kompanijų atstovai.

Lietuviai ne tik dalyvavo konkursinėje programoje, bet ir ieškojo investuotojų bei mezgė pažintis, tobulinosi kūrybiško verslo dirbtuvėse. Į Danijoje vykusį konkursą jie pateko laimėję Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos organizuotą nacionalinį konkursą.

„Tokie renginiai mums ypač reikalingi, nes norime, kad mūsų išradimas taptų infrastruktūros standartu. Be to, čia sutinki įvairių kūrybingų žmonių, investuotojų, kurie neturi laiko klausytis ir reikia sugebėti per 30 sekundžių pasakyti viską, ką gali. Ši praktika – labai vertinga“, – įsitikinęs vienas „Uperio“ autorių Paulius Zaviša.

Ir nors konkurse prizų laimėti lietuviams nepavyko, o nugalėtojų titulas teko Kinijos atstovams, „Uperio“ sumanytojai tikina svarbiausių rezultatų pasiekę. „Mes, lietuviai, esame ir kūrybingi, ir darbštūs, tačiau kartais nesugebame savęs pateikti. Tokios išvykos ir pabendravimai su žmonėmis atveria akis. Užmezgėme kontaktų, gavome atgalinio ryšio, kuris yra labai vertingas, nes ketiname skleisti žinią apie „Uperį“ visame pasaulyje ir toliau“, – įspūdžiais dalinasi P. Zaviša.

Kad dalyvavimas pasaulinio lygio konkurse lietuvių startuoliams ypatingai svarbus, sutinka Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos direktorė Roma Survilienė. Jos pastebėjimu, tokie konkursai, kuriuose prisistato beveik viso pasaulio atstovai, padeda garsinti Lietuvos vardą, plėsti akiratį ir suprasti, kokiomis globaliomis idėjomis gyvena kitos šalys.

„Uperis“ – pirmasis Lietuvoje srovinio švytuoklinio kelto prototipas, varomas tik upės srovės jėga – keltas, kuriam nereikalingas joks kuras, jis lengvai transportuojamas, draugiškas gamtai ir netrukdo laivybai, be to – kainuoja gerokai pigiau, nei tilto statyba.

Pasak tarptautinio konkurso „Creative Business Cup“ organizatorių, kūrybinės industrijos – viena veržliausių ir sparčiausiai augančių verslo sričių, tačiau kūrybinių industrijų atstovai susiduria su didesniais verslo iššūkiais, todėl konkursas skirtas kūrybinių industrijų antreprenerių verslumo įgūdžių stiprinimui, investuotojų paieškai ir tarptautiškumo skatinimui.

Nacionalinė kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacija tarptautinio konkurso „Kūrybinio verslo taurė“ nacionalinį atrankos etapą organizuoja jau ketverius metus. Atrankos nugalėtojas atstovauja Lietuvai tarptautinio konkurso, dar vadinamo kūrybinių industrijų pasaulio čempionatu, finale Kopenhagoje. Nacionalinio konkurso partneriai Lietuvoje yra „Versli Lietuva“, ISM Inovacijų bazė ir „Startup Lithuania“. Nacionalinį konkursą Lietuvoje dalinai finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Parašykite komentarą