Seimas spręs, ar keisti už naudojimąsi kelių infrastruktūra renkamo mokesčio tvarką

Seimas pradėjo svarstyti Seimo nario Antano Bauros pristatytas Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas (projektas Nr. XIIIP-1250), kuriomis siekiama nustatyti, kad už naudojimąsi kelių infrastruktūra renkama kelių rinkliava priklausytų nuo nuvažiuoto atstumo ir transporto priemonės tipo.

Šiuo metu transporto priemonių ar jų junginių valdytojai, mokantys kelių naudotojo mokestį už naudojimąsi magistraliniais keliais, mokestį gali sumokėti už dieną, savaitę, mėnesį ar metus ir jis visiškai nepriklauso nuo nuvažiuoto atstumo.

Teikiamu projektu siūloma kelių naudotojo mokestį keisti į rinkliavą, grindžiamą nuvažiuotu atstumu, ir labiau diferencijuoti rinkliavos tarifus pagal transporto priemonių taršos lygį. Naujomis nuostatomis siūlomas minimalus rinkliavos tarifas siektų 0,035 euro, o maksimalus rinkliavos tarifas būtų 0,16 euro. Be šiuo metu įstatyme numatytų išimčių nuo kelių rinkliavos papildomai siūloma atleisti ir krašto apsaugos sistemos transporto priemones.

„Įvedus kelių rinkliavas būtų labiau atsižvelgiama į vietinius kelių infrastruktūros naudotojus, kurie dabar už trumpą atstumą sumoka nepagrįstai didelį mokestį, pvz., tiek už važiavimą tranzitu per Lietuvą, tiek už važiavimą keliu mažą atstumą, šiuo metu mokamas vienodas mokestis (11 eurų). Kelių rinkliava leistų užtikrinti teisingą išlaidų kelių infrastruktūros sukūrimui ir išlaikymui pasidalijimą“, – teigiama dokumento aiškinamajame rašte.

Po pristatymo už teisės akto pakeitimus balsavo 55 Seimo nariai, balsavusių prieš nebuvo, susilaikė 17 parlamentarų. Pritarus projektui po pateikimo, toliau jis bus svarstomas pagrindiniu paskirtame Biudžeto ir finansų komitete, papildomais – Ekonomikos ir Aplinkos apsaugos komitetuose. Seimas taip pat nusprendė dėl šio pasiūlymo prašyti Vyriausybės išvados. Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti gegužės 17 d.

Parašykite komentarą