Seimas po svarstymo pritarė siūlymui tikslinti Žmonių palaikų laidojimo reglamentavimą

Seimas, 81 parlamentarui balsavus už, nė vienam nebuvus prieš ir 4 susilaikius, po svarstymo pritarė Žmonių palaikų laidojimo įstatymo pataisų projektui Nr. XIIIP-1391(2), Žmogaus mirties nustatymo ir kritinių būklių įstatymo pataisų projektui Nr. XIIIP-1392(2) ir Administracinių nusižengimų kodekso pataisų projektui Nr. XIIIP-1393(2), kuriais siekiama aiškiai reglamentuoti žmogaus palaikų vežimo klausimus ir nustatyti atsakomybę už įstatymo reikalavimų pažeidimus.

Svarstomomis pataisomis siūloma patikslinti: termino „žmogaus palaikų pirminis vežimas“ apibrėžtį; nustatytus žmogaus palaikų gabenimo reikalavimus: žmogaus palaikų vežimo laidoti ar kremuoti reikalavimus ir žmogaus palaikų vežimo į užsienio valstybes reikalavimus; laidojimo paslaugų teikėjo pareigas atsižvelgiant į siūlomas Žmonių palaikų laidojimo įstatymo pataisų nuostatas; patikslinti atvejus, kada draudžiama kremuoti žmogaus palaikus.

Taip pat numatoma nustatyti administracinę atsakomybę fiziniams ir ekonomines sankcijas juridiniams asmenims už kremavimo veiklos vykdymą be licencijos, už žmogaus palaikų kremavimą esant aplinkybėms, kai privaloma atsisakyti kremuoti žmogaus palaikus, už kremavimo procedūros reikalavimų nesilaikymą, už kremavimo atvejų neregistravimą arba registravimą pažeidžiant teisės aktuose nustatytus reikalavimus, už teisės aktuose nustatytų privalomų saugoti su kremavimu susijusių dokumentų nesaugojimą, už kremavimo veiklos vykdymą pažeidžiant aplinkosaugos reikalavimus.

Kartu siūloma nustatyti administracinę atsakomybę už žmogaus palaikų vežimą į užsienio valstybes, 1973 m. spalio 26 d. Strasbūre priimto Susitarimo dėl mirusiųjų kūnų pervežimo šalis, neturint Lietuvos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka išduoto dokumento (mirusiojo kūno „laissez-passer“); už žmogaus palaikų vežimą į užsienio valstybes, kurios nėra susitarimo šalys, ar vežimas tranzitu iš jų, apie tai nustatyta tvarka neinformavus Vyriausybės įgaliotos institucijos; už žmogaus palaikų vežimą laidoti ar kremuoti neturint sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka išduoto medicininio mirties liudijimo; už žmogaus palaikų vežimą kremuoti esant aplinkybėms, dėl kurių privaloma atsisakyti vežti kremuoti žmogaus palaikus.

Svarstomomis pataisomis numatoma diferencijuoti nuobaudas atsižvelgiant į padaryto pažeidimo pobūdį, galimas pasekmes ir pažeidimą padariusius asmenis (asmenys, juridiniai asmenys, juridinių asmenų vadovai ar kiti įgalioti asmenys).

Numatoma, kad pataisos įsigalios 2019 m. gegužės 1 d.

Parašykite komentarą