Dėl Registrų centro sistemų strigimo smarkiai kenčia notarų klientai, teigia Lietuvos notarų rūmai

Lietuvos notarų rūmai nerimauja dėl valstybinės įmonės „Registrų centras“ vienos iš informacinių sistemų gedimų, kurie užkerta notarams galimybę laiku ir efektyviai aptarnauti klientus.

Prieš kelias savaites prasidėję Registrų centro Nekilnojamojo turto sandorių viešosios elektroninės paslaugos (NETSVEP) gedimai vis gausėja, todėl notarams ištisas dienas nepavyksta tvirtinti sandorių.

„Tokios rimtos situacijos dėl NETSVEP gedimų nesame patyrę, ko gero, nuo pat šios sistemos darbo pradžios 2009 metais, kuomet prireikė ne vieno mėnesio, kad ji pradėtų veikti stabiliai ir patikimai. Kasdien Notarų rūmuose gauname po kelias dešimtis notarų skundų dėl neveikiančios NETSVEP, ir Registrų centras į mūsų užklausimus nereaguoja“ – sakė Lietuvos notarų rūmų prezidentas, Klaipėdos notaras Marius Stračkaitis.

Anot Notarų rūmų vadovo, prieš savaitę-kitą notarai pasiskųsdavo dėl pavienių NETSVEP sistemos gedimų, dėl ko tekdavo atsiprašyti klientų ir perkelti sandorių tvirtinimo laiką. Tačiau pastarosiomis dienomis NETSVEP gedimai pasiekė tokį dažnumą, kad notarų darbas iš esmės paralyžiuojamas.

„Šioje situacijoje, kai laukiame Registrų centro reakcijos, galime tik dar sykį atsiprašyti klientų, kurie ne dėl notarų kaltės gaišta laiką ir negali perleisti nekilnojamojo turto“, – sakė M. Stračkaitis.

Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė sistema yra svarbus notaro darbo įrankis, kadangi joje automatizuotai parengiamos bei patvirtinamos nekilnojamojo turto perleidimo sutartys bei patvirtinami su nekilnojamuoju turtu susiję paveldėjimo teisės liudijimai.

Parašykite komentarą