Ekonomikos komitetas aptarė situaciją Lietuvos transporto infrastruktūros sektoriuje

Šiandien Ekonomikos komitetas, parlamentinės kontrolės tvarka, svarstė klausimą „Dėl situacijos Lietuvos transporto infrastruktūros sektoriuje“.

Komiteto posėdžio metu pranešimą pristatė Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus. Pranešėjas atkreipė dėmesį į vis blogėjančią Lietuvos kelių būklę, stringantį skirto finansavimo įsisavinimą, tai pat vėluojančias sudaryti rangos sutartis. Pranešėjas taip pat pabrėžė, kad nepakankamas, neefektyviai planuojamas ir pavėluotai skirstomas finansavimas lemia prastėjančią Lietuvos kelių ir infrastruktūros sektoriaus įmonių būklę. Padėčiai ištaisyti būtina įgyvendinti ilgalaikį, 5–7 metų į priekį infrastruktūros planavimą ir šio plano laikymąsi.

Diskusijos metu pasisakė susisiekimo viceministras Paulius Martinkus, laikinai einantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo pareigas Vitalijus Andrejevas, Valstybės kontrolės, AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai, asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdantysis direktorius Rimvydas Gradauskas ir kiti posėdžio svečiai. Komiteto nariai domėjosi, ar rengiamas žvyrkelių asfaltavimo priemonių planas, kokios yra priežastys, dėl kurių vėluojama pasirašyti rangos sutartis, ar yra nustatyta tvarka, pagal kurią nepanaudotos lėšos ar lėšos, kurių bus neįmanoma panaudoti, būtų galima perskirstyti ir jas investuoti į projektus, kuriems lėšų trūksta, kaip buvo vykdomas kelių tiesimo ir remonto kokybės auditas, kokių priemonių dėl nustatytų trūkumų numatoma imtis.

Komitetas pritarė nuomonei, kad būtina tobulinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo sąmatos tvirtinimo tvarką, kad ji būtų tvirtinama kuo anksčiau (iki vasario mėnesio pabaigos). Tokiu būdu būtų užtikrintas savalaikis reikalingų lėšų planavimas, o vėliau – ir įsisavinimas. Taip pat parlamentarai atkreipė dėmesį į tai, kad šiuo metu vykstantis dialogas tarp Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos transporto infrastruktūros asocijuotų struktūrų ir įmonių yra visiškai nepakankamas ir todėl tokį bendradarbiavimą būtina kuo labiau intensyvinti.

Komitetas nusprendė tęsti parlamentinę kontrolę Lietuvos transporto infrastruktūros sektoriuje ir rugpjūčio mėnesio pabaigoje tuo tikslu surengti komiteto posėdį, kuriame būtų aptarta investicijų padėtis, lėšų įsisavinimo, projektų įgyvendinimo eiga visose transporto srityse: keliuose, geležinkeliuose, oro ir vandens transporte.

Parašykite komentarą