Aktyviausiai internete apsiperka Y karta: šluoja kokybiškos aprangos parduotuves

Dažniausiai ir daugiausiai el. parduotuvėse apsiperkanti amžiaus grupė – 18-34 metų jaunimas, parodė visoje Europoje „DPD grupės“ vykdytos apklausos duomenys. Dažniausiai tokio amžiaus europiečiai el. parduotuvėse perka drabužius, avalynę ir elektroniką. Vis dažniau įsigydamas drabužius ir avalynę jaunimas ieško ne tik madingų, bet ir kokybiškų bei ilgai tarnaujančių daiktų.

Ieško ne tik madingų, bet ir kokybiškų daiktų

Net 23,9 proc. jaunų europiečių apsiperka drabužių ir 16 proc. avalynės el. parduotuvėse. Tarp populiariausių prekių kategorijų taip pat yra grožio prekės ir knygos.

Nors dauguma jaunimo apsiperka populiariose drabužių parduotuvėse, kuriose už prieinamą kainą galima įsigyti madingų drabužių, dalis jaunuolių vis dažniau domisi kokybiškų ir ilgaamžių drabužių pasiūla internete – tam įtakos turi ne tik noras sutaupyti, bet ir pastangos prisidėti prie vartotojiškumo mažinimo.

„Jaunesnio amžiaus žmonėms, ieškantiems kokybiškų drabužių internetu, didžiausią įtaką daro galimybė rasti finansine prasme geriausius pasiūlymus. Taip pat – didesnis asortimentas, kurį siūlo el. parduotuvės. Kyla susidomėjimas sportinių ir laisvalaikio drabužių bei avalynės gamintojų prekėmis. Kiekvieną sezoną besikeičianti mada tarp Y kartos atstovų vis dažniau pasitinkama ramiai, daugiau dėmesio kreipiama į kokybę ir patogumą“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Sėslumu nepasižymintys pirkėjai

Tarp mažiausio populiarumo prekių jaunimo grupėje – baldai. Juos internetu perka tik 4,2 proc. apklausto jaunimo. Rečiau jaunuoliai perka ir vaistus (5,8 proc.) bei prekes automobiliams (5,4 proc.)

„Iš mažiausio dėmesio sulaukiančių prekių kategorijų galima pastebėti, kad jauni, iki 34 metų, europiečiai linkę įsigyti mažiau prekių, susijusių su būstu ir automobiliais. Šiai tendencijai įtakos gali turėti ne tik dažnai girdimas teiginys, kad Y kartos atstovai yra mažiau pasiturintys, bet ir mažiau sėslus jaunimo gyvenimo būdas, kai būstas keičiamas dažnai, o kartais persikeliama gyventi ir į kitą šalį“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Prisideda ir patogesnis pristatymas

Prie el. parduotuvių populiarumo tarp jaunimo prisideda ir tobulėjanti siuntų pristatymo infrastruktūra – daugėja galimybių patogiai ir saugiai atsiimti įsigytas prekes arčiau namų.

„El. prekybos vystymasis lemia kokybiškesnės infrastruktūros atsiradimą. Skirtingose Europos šalyse siuntų atsiėmimas tobulinamas skirtingai. Pavyzdžiui, Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse pastebėta, kad pirkėjai siekia būti nepriklausomi nuo kitų žmonių, tad mieliau atsiima savo siuntas ten, kur netenka papildomai bendrauti ir derinti savo darbotvarkės su kitų žmonių planais. Todėl šiuo metu Baltijos šalyse „DPD“ vykdo aktyvią siuntų taškų ir paštomatų tinklo plėtrą. Šiemet Lietuvoje įrengti jau 28 nauji paštomatai, nes šis siuntų atsiėmimo būdas yra vienas labiausiai pamėgtų Lietuvoje“, – pasakoja G. Bilevičius.

Šį „DPD“ siuntų taškų ir paštomatų tinklo plėtros etapą Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse ketinama užbaigti dar šiemet. Į šį projektą įmonė investuoja daugiau nei 5 mln. eurų.

Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2017 m. birželio-liepos mėnesiais apklausta 24,871 žmonių 22 Europos valstybėse, Lietuvoje apklausti 821 asmenys.

Parašykite komentarą