AVIS Lietuvoje – ketvirtis amžiaus augant kartu su vartotojais

Šiais metais viena pirmųjų automobilių nuomos bendrovių Lietuvoje „AVIS Lietuva“ švenčia 25 metų jubiliejų. Įmonės, veiklą pradėjusios vos nuo trijų nuomojamų automobilių, apyvarta 2017 m. siekė 7,4 mln. eurų, pelnas – 481 tūkst. eurų, o klientų sąraše puikuojasi tokios užsienio popmuzikos ir politikos žvaigždės kaip Lady Gaga ir Dž. Bušas. 2018 m. plėstis planuojanti bendrovė neketina apleisti stiprių verslo pozicijų, kurioms įtaką daro ir pasaulinė patirtis.

Vieni pirmųjų Lietuvoje

AVIS buvo viena pirmųjų tarptautinių įmonių, įžengusių į Lietuvą ir pasiūliusių trumpalaikes bei ilgalaikes automobilių nuomos paslaugas. Nuo verslo pradžios „AVIS Lietuva“ komanda išaugo iki 30 žmonių, o bendrovės augimas kasmet siekia net 10-15 proc.

„1993 m. pavasarį veiklą Lietuvoje pradėjome visiškai nuo nulio. Iš pradžių pagrindiniai klientai buvo svečiai iš užsienio, kuriems tarptautinės įmonės paslaugos jau buvo pažįstamos. Šiandien mūsų klientų portfelį sudaro ne tik užsienio šalių turistai, užsienio įmonės, bet ir Lietuvos verslas. Taip pat jau daug metų iš eilės esame pripažįstami geriausiais tarp 3 Rytų Europos regionui priklausančių AVIS kompanijų“, – bendrovės augimą komentuoja „AVIS Lietuva“ regiono pardavimų ir rinkodaros vadovė Laura Tomkevičienė.

Atstovės teigimu, tarptautinių kompanijų įsikūrimas Lietuvoje kuria jų įvaizdį ir už šalies ribų: „Jeigu tarptautinės įmonės įsikuria Lietuvoje, sugeba išsilaikyti, plėstis ir su laiku neprarasti savo paslaugų kokybės, jomis patenkinti klientai iš užsienio apie teigiamas patirtis papasakos ir grįžę namo. O tai atitinkamai prisideda prie bendrovės Lietuvoje augimo. Tarptautinis AVIS kompanijos šūkis „We try harder“ (liet. „Mes stengiamės labiau“) puikiai atspindi įmonės veiklos Lietuvoje filosofiją bei principus, kuriais vadovaujamės iki šiol.“

Iššūkiai negąsdina

L. Tomkevičienė prisimena, kad vienu didžiausių išbandymų automobilių nuomos verslui tapo Lietuvą užklupusi ekonominė krizė. Jos teigimu, tuo laikotarpiu buvo mažiau keliaujama, neretai verslo susitikimai būdavo pakeičiami telekonferencijomis, stipriai sumažėjo turistų srautas, krito ilgalaikių nuomos sutarčių kiekis. Moteris pabrėžia, kad viskas, kas yra susiję su turizmu, šalies įvaizdžiu bei verslu, daro poveikį ir automobilių nuomos pokyčiams.

Tačiau 2008-2010 m. krizė – nevienintelis iššūkis, su kuriuo įmonei teko susidurti. Vienas didžiausių išbandymų, su kuriuo susiduriama kasdien – nuolat auganti konkurencinė aplinka.

„Konkurencinė aplinka Lietuvoje ganėtinai stipri – vis dažniau atsiranda mažesniųjų šios rinkos dalyvių, kurie dalį rinkos pasiima, bet tuo pačiu, neretai nuvildami klientus, sugriauna. Tai formuoja ir neigiamą automobilių nuomos bendrovių įvaizdį“, – tikina „Avis Lietuva“ atstovė.

Pasak L. Tomkevičienės, kiekvienos įmonės pamatas – stabili darbuotojų komanda: „Mūsų bendrovėje nėra didelės darbuotojų rotacijos ir tai mūsų privalumas – per ilgą laiką pažinome savo klientus ir jų poreikius. Automobilių nuomos paslaugos visur panašios, tačiau įgauti vartotojų pasitikėjimą reikėjo puikios komandos ir tai yra tik čia dirbančių žmonių nuopelnas.“

Vartotojai – vis išrankesni

Ekspertės teigimu, vartotojų poreikiai, lyginant juos prieš 25 metus ir dabar, pasikeitė ženkliai, o ateitį prognozuoti gana sudėtinga.

„Jeigu verslo pradžioje buvo aišku, kad vartotojams svarbu išsinuomoti naują ir patikimą automobilį, tai dabar jie renkasi turėdami konkrečius kriterijus. Galimybių šioje srityje vis daugiau, o automobilių nuoma bei technologijos žengia koja kojon“, – sako L. Tomkevičienė.

Pasak jos, lietuviai – atviri pokyčiams klientai: „Kaip gyvenime, taip ir transporto pasirinkime, jie siekia atrasti bei išmėginti kažką naujo. Anksčiau vieni dažniausių automobilio pasirinkimo kriterijų būdavo automobilio salono erdvumas ir šiais laikais jau kiekvienam įprasti patogumai, tačiau šiandien klientai dažniausiai renkasi atsižvelgdami į technologinę transporto priemonių pažangą.“

Stebėdama vis augančius vartotojų poreikius, bendrovė nuolat keičia automobilių pasiūlą. „Rinkoje atsiradus pirmiesiems hibridiniams automobiliams, vartotojams ėmėme siūlyti jų nuomos paslaugas. Šiandien ilgalaikės nuomos automobilių parke jau keletą metų turime elektrinius automobilius ir prognozuojame, kad jų poreikis didės. Atsižvelgdami į tai, kad didėja ir elektrinių automobilių pasiūla bei gerėja jiems skirta infrastruktūra, tokius automobilius planuojame turėti ir trumpalaikės nuomos parke“, – tikina „Avis Lietuva“ atstovė.

Socialiai atsakingi – ne vienerius metus

„Avis Lietuva“ prisideda prie įvairių socialinių projektų, taip prisijungdama prie tokių problemų kaip gamtos tarša sprendimo.

„Dar 2004 m. pradėjome socialinę akciją „Draugiški gamtai“. Jos metu „Avis Lietuva“ darbuotojai yra pasodinę daugiau nei 6 tūkst. medžių. Kita, jau tradicija tapusi akcija – pajūrio regioninio parko tvarkymas. Kasmet tvarkome Karklėje esančią Olando kepurę bei visą paplūdimio atkarpą tarp Karklės ir Kukuliškių. Iš viso per pastarąjį dešimtmetį „Avis“ pasodino daugiau kaip po 2 ha naujo miško net 9 Europos vietovėse“, – sako L. Tomkevičienė.   

Tačiau „Avis Lietuva“ prisideda ne tik prie gamtos išsaugojimo projektų. Per ilgą bendradrabiavimo laikotarpį draugystė užsimezgė ir su tokiais projektais kaip „Kino pavasaris“ bei „ART Vilnius“.

„Džiaugiamės, kad galime prisidėti ne tik prie mūsų gamtos išsaugojimo, bet ir prie visuomenės meninės edukacijos. Ne vienerius metus trunkanti draugystė su festivaliu „Kino pavasaris“ ir „ART Vilnius“ rodo, kad mūsų įmonė – kur kas daugiau nei tik automobilių nuoma. Tai – ir rūpestis mūsų vartotojais“, – pabrėžia L. Tomkevičienė.

AVIS – tarptautinė automobilių nuomos kompanija, visame pasaulyje valdanti daugiau nei pusės milijono automobilių parką ir veikianti 114 pasaulio šalių. Įprastai vairuotojai AVIS automobilius savo kelionėms pasitelkia standartiškai nuo 2 mėnesių iki net ketverių metų laikotarpiui ir įveikia nuo 3300 iki 10 000 km atstumą.

Parašykite komentarą