Lietuvos vežėjai jaučiasi neteisėtai apmokestinti Prancūzijoje – įtaria protekcionizmą

Lietuvos vežėjų bendruomenė su nerimu laukia spalio 2 dieną planuojamo skelbti  Tulūzos apeliacinio teismo sprendimo Prancūzijoje. Teisminis ginčas tarp lietuviškų bendrovių ir Prancūzijos Socialinio draudimo fondo URSASAF kilo pastarajam priskaičiavimus šimtatūkstantines nepriemokas už 2013 – 2014 metais Lietuvos vežėjų vykdytą veiklą. Po Prancūzijos  Darbo inspekcijos patikrinimo net septynios Lietuvos vežėjų kompanijos buvo užregistruotos SIREN registre, kaip šios šalies socialinių mokesčių mokėtojai. Lietuviai tvirtina net nebuvę informuoti apie pasikeitusį jų statusą, nors pagal galiojančius teisės aktus registracija galima tik pateikus prašymą.

Sankcijų sulaukusioms kompanijoms toks Prancūzijos tarnybų elgesys absoliučiai nesuprantamas, kadangi nei jų registracijos, nei buveinių adresai nepasikeitė – jos, kaip buvo lietuviškos įmonės, taip ir liko. Vežėjai registuoti Lietuvoje, čia moka mokesčius, tiesiog kaip įprasta teikia paslaugas Europos Sąjungos šalyse.

Suprasdama precedento keliamą grėsmę, aktyviai ginti lietuviškas bendroves ėmėsi asociacija „Linava“ – kreiptąsi į LR Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijas, Europos Komisiją, asociacija įsitraukė į teisminius procesus trečiuoju asmeniu. „Mūsų įsitikinimu, pažeidžiamas Europos Sąjungos Laisvės teikti paslaugas principas, aiškiai reglamentuojantis juridinių asmenų teisę teikti paslaugas kitoje valstybėje narėje. Tikimės, kad teismas išgirs mūsų argumentus ir nebus pasikėsinta į pamatines ES vertybes, užtikrinančias laisvą asmenų, prekių, paslaugų ir kapitalo judėjimą“, – teigė „Linavos“ sekretorius transporto politikai T. Garuolis.

Vienos iš Prancūzijos Socialinio fondo akiratyje atsidūrusios įmonės – UAB „Lagera“ direktorius Gintautas Ašakėnas mano, kad toks šios šalies institucijų elgesys gali būti aiškinamas siekiu apsaugoti savo rinką: „Tai panašu į protekcionizmą, siekį dirbtinai riboti kitų šalių vežėjus ir taip sudaryti palankesnias sąlygas savoms kompanijoms“.

„Tai jau ne pirmas atvejis, kuomet ES senbuvės dirbtinais barjerais bando stabdyti Lietuvos ir kitų Rytų Europos šalių vežėjus. Mūsų įmonės yra lanksčios, veikia efektyviai, greitai reaguoja į iššūkius, natūralu, kad joms gerai sekasi visoje Europoje. Apmaudu, kad vietoj sąžiningos konkurencijos dėl kurios laimi vartotojai visoje ES, vis dažniau matome biurokratines, administracines kliūtis, ES idėjai prieštaraujantį protekcionizmą. Šioms grėsmėms įveikti reiks ne tik vežėjų bendruomenės susitelkimo, bet ir mūsų valdžios institucijų dėmesio“, – kalbėjo „Linava“ generalinis sekretorius M. Atroškevičius.

Parašykite komentarą