Po svarstymo pritarta antialkoholinių variklio užraktų įteisinimui

Seimas po svarstymo bendru sutarimu pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms (projektai Nr. XIIIP-1875(2), Nr. XIIIP-1876(2), kuriomis numatoma nuo 2020 m. įteisinti antialkoholinius variklio užraktus. Tam, kad naujos nuostatos būtų priimtos, Seimas turės balsuoti dar kartą.

Pagrindinė šių elektroninių prietaisų funkcija – neleisti užvesti transporto priemonės variklio, jei vairuotojas sėda prie vairo neblaivus.

Numatoma, kad teisėsaugos institucijos galės spręsti, kurią iš dviejų administracinio poveikio priemonių skirti asmeniui, kuris vairavo transporto priemonę neblaivus. Pats pažeidėjas taip pat turės teisę pasirinkti, ar sumoka skirtą baudą su teisės vairuoti atėmimu ilgesniam laikotarpiui, ar netenka teisės vairuoti trumpesniam laikui, bet su sąlyga, kad atgavęs vairuotojo pažymėjimą tam tikrą laiką negalės vairuoti automobilio be jame įrengto antialkoholinio variklio užrakto.

Kaip pažymima dokumento aiškinamajame rašte, vairuotojui, kuris pasirinks vairuoti automobilį su privalomai įrengtu antialkoholiniu variklio užraktu, pagal naują tvarką bus privaloma įgyti vairuotojo pažymėjimą su apribojimo kodu „69“. Šis žymuo reikštų, kad prasižengęs vairuotojas galės vairuoti tik transporto priemones su jose įmontuotais antialkoholiniais variklio užraktais.

Antialkoholinio variklio užrakto veikimas pagrįstas paprastu principu. Įsėdęs į automobilį vairuotojas į jį papučia, įranga fiksuoja, kad asmuo blaivus, ir tada automobilio variklis užvedamas įprastu būdu. Jei vairuotojas bus apsvaigęs nuo alkoholio, automobiliu jis iš vietos nepajudės. Užvedęs variklį vairuotojas dar privalės pūsti į alkoholio matuoklį nustatytais laiko intervalais.

Parašykite komentarą