PATIKRINTA. SERTIFIKUOTA. PATIKIMA.

Nė pats to nejausdamas kiekvienas kasdien susiduria su sertifikavimu ir kokybės klausimais. Valstybiniai standartai, ISO, DIN, EN sertifikatai ir kiti norminiai dokumentai užtikrina gamybos, pristatymo ir bet kurio produkto naudojimo kasdieniame gyvenime kontrolę. Sertifikavimas – produkto saugumo garantija ir patikra, kaip produktas atitinka tarptautines normas.

Apsauga reikalinga ne tik sektoriaus B2C (business to customer) vartotojams. Ne mažiau, ko gero, net labiau kokybės kontrolė reikalinga B2B (business to business) rinkoje. Kai kalba eina apie tūkstančių tonų krovinių už milijonus eurų gabenimą, nėra smulkmenų – kiekvienas procesas turi būti sklandus ir patikrintas. Kaip tik tokia patikra ir tampa sertifikavimas. Apie tai, kaip vykdomas sertifikavimas transporto ir logistikos kompanijoje ir ką Klientams tai duoda, mes kalbamės su „AsstrA-Associated Traffic“ AG Kokybės, ekologijos ir darbo saugos skyriaus vadovu Vladislovu Aleinikovu:

– Kas paskatino pradėti logistikos ir transporto verslo standartizavimą? Kodėl „AsstrA“ nusprendė tapti šio proceso dalyviu?

Augant tarptautinei prekybai XXI amžiaus pradžioje dauguma nacionalinių bendrovių pradėjo kilti į tarptautinį lygį. Kai didelį projektą vykdo kelios bendrovės iš skirtingų valstybių, kyla klausimas – kaip kontroliuoti paslaugų kokybę? Koks rodiklis yra geras? Kokių sąlygų privalomai turi būti laikomasi vykdant veiklą?

Būtinybė sutvarkyti vidinius procesus ir rinkos poreikius, turint omeny svarbiausius Partnerius ir Klientus, lėmė, kad pirmasis sertifikatas, kurį įgijo „AsstrA“, buvo ISO 9001. Tarptautinės kokybės sistemos įdiegimo darbai buvo pradėti 2002 metais, ir po dvejų metų, per kuriuos buvo kruopščiai iš esmės pertvarkyti svarbiausi procesai, bendrovė įgijo pirmąjį sertifikatą. Ši sistema reguliuoja keletą svarbiausių bendrovės veiklos vykdymo principų, pvz., darbuotojų įtraukimą į verslo plėtrą, motyvaciją, nuolatinį vystymąsi ir orientavimąsi į klientus. ISO 9001 taikymas garantuoja, kad Klientai dirba su patikimu partneriu ir gauna tik patikrintas paslaugas.

Atsižvelgdami į šiuolaikinius iššūkius ekologijos srityje, 2013 m. sėkmingai buvome sertifikuoti pagal ISO 14001 ekologijos vadybos reikalavimus. 2016 m. „AsstrA“ inicijavo patikrą pagal darbo saugos vadybos sistemą, atitinkančią OHSAS 18001 standarto normas. Visi šie liudijimai nėra duodami „iki gyvos galvos“, jie turi būti reguliariai patvirtinami. 2019 m. įmonių grupė eilinį kartą gavo visų trijų sertifikatų patvirtinimą. Tai patvirtina, kad sistema veikia ir veikia puikiai.

Renkantis transporto ir logistikos paslaugų teikėją reikia atkreipti dėmesį ne tik į universalius rodiklius, bet ir į tai, ar teikėjas turi skirtingų šakų siauros specializacijos sertifikatus – ISO 22000 (maisto produktų gabenimas), GDP (farmacijos produkcijos gabenimas), SQAS (chemijos pramonės produktų gabenimas). Įmonių grupė „AsstrA“ gabena visų pirmiau minėtų rūšių krovinius, todėl įgyti tokius sertifikatus tapo viena iš svarbiausių paskutinių metų užduočių.

– Kokios procedūros vykdomos norint įgyti ISO sertifikatą? Kaip vykdomas tarptautinių holdingų vertinimas?

Šiuo metu „AsstrA“ turi atstovybes ir Europoje, ir NVS bei Azijos šalyse. Todėl bendrovė gauna „skėtinį“ sertifikavimą. Tai reiškia, kad grupės juridiniais asmenys yra tikrinami kaip vieno prekės ženklo atstovai ir yra išvardijami sertifikato priede. Nepaisant „AsstrA“ biurų pasklidimo geografine prasme ir tam tikrų mentaliteto skirtumų, viena korporatyvinė kultūra ir ISO standartų laikymasis užtikrina, kad auditas kasmet bus sėkmingas.

– Ką sertifikavimas suteikia Klientui?

Sertifikatai – tai konkurencinis pranašumas ir dažnai būtina sąlyga stambioms tarptautinėms kompanijoms. Darbas tik su sertifikuotais rangovais rodo, kad bendrovė laikosi bendrųjų veiklos vykdymo taisyklių ir deda  pastangas, kad pagerėtų jos rezultatai kokybės, ekologijos ir saugos srityje.

Be to, tarptautinių standartų ISO įdiegimas – tai visuotinai pripažįstamas instrumentas, leidžiantis pagerinti bendrovės skaidrumą ir valdymą. Savo ruožtu tai sukuria geresnį galutinį produktą arba paslaugas Klientui. Kai veikla yra struktūruota ir suderinta, gerokai sumažėja krizinių situacijų susidarymo tikimybė. Iškilę sunkumai išsprendžiami operatyviai, nes vidinė struktūra yra suprantama ir veikia tiksliai.

Kaip sertifikavimo instituciją „AsstrA“ pasirinko vieną iš stambiausių Europos sertifikavimo įmonių „Bureau Veritas“, sertifikavimas vyko pagal Šveicarijos akreditavimo institucijos SAS (Schweizerischen Akkreditierungsstelle) schemą.

– Pagrindiniai ir specializuoti kokybės patvirtinimai gauti, kas toliau?

2019 m. „AsstrA“ pereis nuo OHSAS 18001 reikalavimų prie ISO 45001 – tai naujas darbo saugos standartas, integruotas į bendrą ISO standartų liniją. Jo realizavimas suteiks galimybę sumažinti vidinių dokumentų kiekį ir pagerinti darbo saugos efektyvumą. Bus tęsiami vidinių kompanijos procesų gerinimo darbai taikant tausojančios gamybos Lean Management metodiką.

Parašykite komentarą