Aplankius visas Lietuvos savivaldybes projekto “Būkim pažįstami” komanda keitė išankstines nuostatas ir kvietė lietuvius diskutuoti su kitataučiais

Daugiau kaip 58.000 užsieniečių, gyvenančių Lietuvoje nemenkas iššūkis visuomenei, kuri sunkiai priima globalaus pasaulio pokyčius. Šiandien vis dar didžioji dalis Lietuvos gyventojų nepakantūs kitų tautybių piliečiams, atliekamos apklausos rodo, kad diskriminacijos ir rasinės neapykantos rodikliai yra pakankamai aukšti.  Dažnai žmonių baimės kyla iš nežinojimo ir patirties stokos, kurią siekta užpildyti Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos remiamu projektu „Lietuvos identitetas – tautų mozaika“ (#Būkim pažįstami).  Jo tikslas – skatinti toleranciją, kuri įgalintų santykių gerinimą ir tarpusavio supratimą tarp trečiųjų šalių piliečių, asmenų be pilietybės ir Lietuvos visuomenės.

Projektu buvo siekiama parodyti trečiųjų šalių piliečių teikiamą pridėtinę vertę, atskleisti, kad jų gyvenimas ir mokymasis Lietuvoje yra naudingas ir atskirai bendruomenei, ir visai šaliai. Užsieniečiai dalyvaudami įvairiose savirealizacijos programose, vykdydami savanorišką ar darbinę veiklą socialinėse, kultūros, aplinkosaugos ar kitose organizacijose, tiesiogiai prisideda prie Lietuvos visuomenės gerovės kūrimo. Sąmoningumo, pakantumo, tolerancijos ugdymas visuomenėje efektyviausias tada, kai kitų kultūrų pažinimas kuriamas bendromis pastangomis. Būtent toks trečiųjų šalių piliečių integracijos skatinimo per jų įsitraukimą į sociokultūrinę veiklą Lietuvoje ir „gerojo gando“ skleidimo visuomenėje principas ir buvo įgyvendintas projekto metu.

Per dvejus projekto įgyvendinimo metus „Būkim pažįstami“ komanda apsilankė visose Lietuvos savivaldybėse. Regionuose vyko susitikimai mažesnėse bendruomenėse, kviečiant pažinti kitataučius ir diskutuoti aktualiais klausimais, tuo tarpu Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje organizuotos teminės praktinės konferencijos, kurių metu aptarti integracijos, įsidarbinimo, miestų plėtros vizijos, kuriose užsieniečiai matomi kaip neatsiejama visuomenės dalis.

Šiuose renginiuose dalyvavo virš dviejų tūkstančių Lietuvos piliečių ir virš trijų šimtų užsieniečių net iš 38 pasaulio šalių. Aktyviausiai į „Būkim pažįstami“ projekto diskusijas įsitraukė Indijos, Ukrainos, Gruzijos, Turkijos, Baltarusijos, Pakistano, Kazachstano, Albanijos, Azerbaidžano piliečiai. Dažnai diskusijų regionuose renginių metu pirmą sykį sutikdavo realų Afganistano, Irano, Ruandos, Ganos, Nigerijos, Egipto, Meksikos, Pietų Korėjos, Jordanijos, Kamerūno, Ekvadoro, Sirijos, Bangladešo, Filipinų pilietį, su kuriuo galėjo diskutuoti apie pasaulio aktualijas, išgirsti autentiškų istorijų apie svečių gimtąsias šalis.

Projekto metu buvo sukurti TV (16vnt.) ir radijo reportažų (10vnt.) ciklai apie trečiųjų šalių piliečius, parodant jų gyvenimo, studijų ir darbo patirtis Lietuvoje, kurie transliuoti LRT TV laidose „Labas rytas, Lietuva“, „Labas vakaras, Lietuva”; LRT radijuje – laidoje „Ryto garsai“. Šių reportažų tikslas – sklaidyti stereotipinį visuomenės požiūrį į kitataučius, parodant multikultūrinės aplinkos privalumus akcentuojant geruosius sociokultūrinės integracijos pavyzdžius. Įgyvendinta viešinimo kampanija viešojo transporto stotelėse ir miestų vitrinose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje). Projekto metu sukurta 10 video istorijų, kuriuose atskleidžiamos trečiųjų šalių piliečių ir Lietuvos gyventojų požiūrio į vienas kitą, tarpusavio panašumų, asmeninės istorijos leidžiančių artimiau pažinti žmones, saugaus gyvenimo kūrimui pasirinkusius mūsų šalį.

Bendradarbiaujant su naujienų portalu www.15min.lt sukurta teminė skiltis https://www.15min.lt/tema/bukim-pazistami-75336, kurioje viešinami projekto metu sukurti straipsniai, vaizdo reportažai ir trumpi atvejų aprašymai. Siekis supažindinti kuo platesnę auditoriją su Lietuvoje gyvenančių kitataučių patirtimis, keisti visuomenės nuostatas apie tariamai užsieniečių keliamas grėsmes tautiškumui ir saugumui įgyvendintas buriant palaikančią bendruomenę socialinėse medijose. Projektui suskurti visų populiariausių socialinių medijų profiliai: Facebook interneto svetainė, Instagram, Twitter ir Youtube. Šiuose medijos kanaluose tiek užsieniečiai, tiek ir lietuviai buvo kviečiami dalintis istorijomis, bendrauti, kurti ir plėsti draugystės tinklus. Tai leidžia tikėti, kad pasibaigus projektui bendravimas šiose medijose nenutrūks, toliau plėtosis kituose projektuose ir privačiose iniciatyvose.

Projektą “Lietuvos identitetas – tautų mozaika“ (#Būkim pažįstami) vykdė Nevyriausybinių organizacijų informacijos ir paramos centras kartu su partneriu VŠĮ „Europos namai“.

 

Parašykite komentarą