Tinkamas pasiruošimas eksportui: kaip vienas investuotas euras atneša šešiolika

Eksporto tempai auga, tačiau norint išnaudoti šį potencialą, Lietuvos įmonės turi stiprinti eksporto kompetencijas. Vienas iš „Versli Lietuva“ įgyvendinamos eksporto lyderių programos „Sparnai“ tikslų suteikti galimybes kelti eksporto apimtis bei įmonių eksporto brandos lygį. Pirmos programos rotacijos rezultatai patvirtina programos naudą – preliminarių kontraktų vertė programoje dalyvaujančiose įmonėse siekia 3 113 012 Eur.

„Praėjusiais metais programos „Sparnai“ dalyviai atliko 252 Lietuvos įmonių eksporto brandos vertinimus, kurių metu buvo identifikuotas vidutinis įmonių eksporto brandos lygis – 2,63 iš 4. Tai rodo, jog įmonės galėtų efektyviau išnaudoti savo eksporto potencialą. Labiausiai įmonėms reiktų stiprinti komunikacijos ir eksporto proceso valdymo kompetencijas“, – teigia Daina Kleponė, VšĮ „Versli Lietuva“ generalinė direktorė.  

D. Kleponė pastebi, jog eksporto lyderių programa „Sparnai“ suteikia įmonėms galimybę geriau pasiruošti eksportui, įvertinti didžiausią potencialą turinčius produktus, rinkas ir tikslingai į jas žengti. Pirmosios rotacijos rezultatai rodo, kad 1 Eur investicija į programos dalyvius atnešė 16 Eur vertę programoje dalyvaujančioms įmonėms.

„Versli Lietuva“ vykdomą eksporto lyderių programą „Sparnai“ pirmosios rotacijos įmonės įvertino 9,11 balo iš 10, o Klientų rekomendavimo indeksas (NPS) siekia net 98 iš 100, kai 2015 metais šis rodiklis buvo 66.

Eksporto sėkmė priklauso nuo pasiruošimo

Neringa Romanovskaja, tarptautinio verslo konsultantė, CRM ekspertė pastebi, kad pasiruošimas eksportui yra nuoseklus darbas. „Jei mes nesame pasiruošę eksportui, vargu, ar gausime norimą rezultatą. Vienas svarbiausių kriterijų ruošiantis eksportui – įpareigoti ir įgalinti darbuotoją, kuris įmonėje tai darys nuolatos ir turės tinkamas kompetencijas. Programa „Sparnai“ leidžia įmonėms šiuos pasiruošimo veiksmus kuo daugiau sistemizuoti, kad tiek smulkiam verslui, tiek „Sparnų“ programos dalyviams būtų kuo aiškiau, kas tai yra pasiruošimas eksportui“, – teigia N. Romanovskaja.

N. Romanovskaja įvardija, kad yra sėkmingų pavyzdžių, kai dideli ir sėkmingi verslai prasidėjo atsitiktinai dėl laimingų sutapimų, vis dėlto, daugiau pasitaiko istorijų, kai įmonės ilgus metus bando įeiti į konkrečias rinkas, tačiau nesėkmingai.

„Dažniausiai tai yra Lietuvoje sėkmingai veikiančios įmonės, tačiau ta sėkmė vietos rinkoje pakiša koją ir norima tą patį verslo modelį perkelti į kitą šalį, kitą kultūrą. Tai neveikia, nebent turite tokį reklamos biudžetą, kad galite svetimoje šalyje per kelis metus sukurti naują „subkultūrą“ ir pakeisti vartotojų įgūdžius, bet, tradiciškai, pigiau būna prisitaikyti patiems”, – pasakoja pašnekovė.

Ji priduria, kad pasiruošimas eksportui reiškia veikti pagal konkretų „algoritmą“: verslas visur mąsto panašiai, tačiau vartotojai perka ir vartoja labai skirtingai, kitaip negu mes Lietuvoje.

Programa „Sparnai“ padeda įmonėms pasiruošti eksportuoti efektyviau

Pagal programos „Sparnai“ dalyvių atliktą įmonių eksporto brandos lygio vertinimą, kiekvienai šioje rotacijoje dalyvaujančiai įmonei buvo sudarytas veiksmų planas, siekiant efektyviau panaudoti įmonės resursus. Per 6 mėnesius trukusią rotaciją 24-iose Lietuvos įmonėse dalyviai atliko užsienių rinkų analizes, dalyvavo tarptautinėse parodose, verslo vizituose, rengė eksporto strategijas, komercinius pasiūlymus bei mezgė kontaktus su potencialias partneriais, kurių dalis virto potencialiais kontraktais. Šis dalyvių įdirbis skatina įmones ir toliau investuoti į eksporto kompetencijų kėlimą.

Visų programos rotacijų metu dalyviai dirbs baldų, inžinerijos, informacinių technologijų paslaugų, maisto ir gėrimų, mokslinių instrumentų ir elektronikos bei vaistų pramonės ir biotechnologijų sektorių Lietuvos įmonėse.

Eksporto lyderių programa „Sparnai“ Lietuvoje įgyvendinama antrą kartą, kaip pasiteisinusi valdžios ir verslo partnerystė siekiant bendro tikslo – didinti šalies konkurencingumą ugdant aukšto lygio eksporto specialistus. Iš viso 2019-2020 m. kiekvienas „Sparnų“ dalyvis po pusmetį dirbs trijose skirtingų sektorių įmonėse. Programa „Sparnai“ įgyvendinama projekto „Perspektyvinių eksporto sektorių konkurencingumo didinimas tikslinėse rinkose“ apimtyje ir finansuojama Europos Regioninės plėtros fondo lėšomis.

Parašykite komentarą