Apklausa: lietuviai prioritetą teikia paskolos kainai, estai – ir finansuotojo reputacijai

53% Baltijos šalių gyventojų teigia svarbiausiu kriterijumi renkantis skolintoją laikantys palūkanų normos dydį. Tokiai pačiai daliai gyventojų rūpi papildomai mokesčiai, grąžinant paskolą. Žvelgiant į prioritetus pagal valstybes, matyti, kad lietuviai ir latviai, rinkdamiesi paskolos teikėją, labiausiai kreipia dėmesį į paskolos kainą, o estai ir į finansų įstaigos reputaciją, rodo „Luminor“ užsakymu atlikta apklausa. 

Apklausa atskleidžia, kad beveik 50 procentų moterų Baltijos šalyse galimybė gauti kreditą nuotoliniu būdu yra labai svarbi, palyginti su trečdaliu taip atsakiusių vyrų (Latvijoje – 30%, Lietuvoje – 28%, Estijoje – 33%). Visgi apklausos duomenimis, Baltijos šalyse vartojimo reikmėms dažniau skolinasi būtent vyrai – 54% respondentų nurodė per pastaruosius dvejus metus ėmę vartojimo paskolas (Lietuvoje – 58%, Latvijoje – 51%, Estijoje – 54%).

„Atidžiai sekame savo klientų įpročius ir matome, kad nuotolinės paslaugos populiarėja ne tik imant paskolas. Skaičiuojame, kad daugiau nei 85% „Luminor“ klientų Baltijos šalyse finansinėmis paslaugomis kasdien naudojasi būtent nuotoliniais kanalais. Šis tyrimas atskleidė įdomius lyčių skirtumus – akivaizdu, kad moterys labiau nei vyrai vertina paskolų tvarkymą internetu. Visgi mūsų patirtis rodo, kad vyrai yra aktyvesni kredito rinkoje nei moterys“, – sako Regina Ungulaitienė, “Luminor” Nuotolinių pardavimų privatiems klientams vadovė Lietuvoje.

Apskritai, rinkdamiesi paskolos teikėją Baltijos šalių gyventojai daugiausia dėmesio skiria šiems aspektams: 

  • Kredito aptarnavimo mokesčiams, įskaitant sutarties sudarymo ir kitus mokesčius (tai svarbiausia 61% lietuvių, 49% latvių, 52% estų).
  • Metinei palūkanų normai (tai akcentavo 62% lietuvių, 49% latvių, 48% estų).
  • Lietuvoje trečiuoju svarbiausiu aspektu įvardytas trumpas paskolos patvirtinimo terminas (labai svarbus 40% respondentų). Latvijos respondentams trečiasis svarbiausias aspektas buvo galimybė skolintis nuotoliniu būdu (iš viso 41% nurodė šią galimybę kaip labai svarbią). Tuo tarpu 41% respondentų Estijoje kaip labai svarbius veiksnius nurodė tiek nuotolinio kredito galimybes, tiek banko, kaip patikimo kreditoriaus, reputaciją.

 „Luminor“ užsakymu reprezentatyvią vartotojų apklausą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Norstat“. Rinkos tyrimų bendrovė 2019 m. birželį apklausė 3026 gyventojus Baltijos šalyse: 1009 Lietuvoje, 1012 Latvijoje ir 1005 Estijoje.

Apie „Luminor“:

„Luminor“ yra trečias pagal dydį finansinių paslaugų teikėjas Baltijos šalių bankininkystės rinkoje, turintis 16 proc. indėlių ir 20 proc. paskolų rinkos dalis, 2600 banko darbuotojų aptarnauja per milijoną klientų. 1 lygio kapitalo pakankamumo (CET1) koeficientas yra 18 proc. ir sudaro 1,6 mlrd. Eur. Reitingų agentūra „Moody’s“ „Luminor“ ilgalaikiams indėliams yra suteikusi Baa1 reitingą su stabilia perspektyva. 2018 m. spalį „Luminor“ išleido trejų metų trukmės obligacijų emisiją, kuri kotiruojama Airijos vertybinių popierių biržoje.

Parašykite komentarą