Socialinių reikalų ir darbo komitetas – už šeimos politikos stiprinimą

2019 m. spalio 25 d. pranešimas žiniasklaidai

Socialinių reikalų ir darbo komitetas spalio 24 d. posėdyje pritarė komiteto patobulintam Šeimos stiprinimo įstatymo Nr. XIII-700 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3436, kuriuo siūloma sudaryti teisinį pagrindą Nacionalinės šeimos tarybos (NŠT), kaip biudžetinės įstaigos, įsteigimui. Taryba – Seimui atskaitinga šeimos politikos formavimo ir įgyvendinimo vertinimo patariamoji institucija, kurios pagrindiniai uždaviniai – palaikyti ryšius su Lietuvos šeimomis ir jų organizacijomis, analizuoti jų lūkesčius, taip pat dalyvauti formuojant šeimos politiką ir nustatant strategines šeimos politikos kryptis bei šeimos stiprinimo prioritetus. Projekte numatyta, kad NŠT sudarys šeimų organizacijų ir su šeimomis dirbančių organizacijų, savivaldybių šeimų tarybų, taip pat mokslo ir studijų institucijų, tyrinėjančių šeimos politikos klausimus, atstovai. Tarybos sudėtį tvirtins Seimas.

NŠT atliks numatomo teisinio reguliavimo poveikio šeimai vertinimą ir teisės aktuose numatytą teisinio reguliavimo stebėseną; analizuos ir vertins programų ir priemonių, skirtų šeimai palankiai aplinkai kurti, įgyvendinimą; kasmet parengs ir Seimui pateiks pranešimą apie šalies šeimų būklę ir šeimos politikos formavimo ir įgyvendinimo padėtį.

Komitetas, pritardamas Šeimos stiprinimo įstatymo projektui, pažymėjo, kad efektyvi ir sėkminga šeimos politika – viena iš sąlygų siekiant gerovės valstybės. Atsižvelgiant į sudėtingą demografinę situaciją šalyje – žemą gimstamumo lygį, senėjančią visuomenę ir emigracijos tendencijas – būtina užtikrinti efektyvią šeimos politiką, tiek apsibrėžiant šeimos politikos prioritetus ir kryptis, pasirenkant veiksmingas priemones, tiek užtikrinant šių priemonių įgyvendinimą. Siekiant efektyvios šeimos politikos turi vykti konstruktyvus bendradarbiavimas visais lygmenimis. Ne tik politikai, bet ir mokslininkai, regionų bei nevyriausybinių organizacijų atstovai, turintys atitinkamas kompetencijas ir suinteresuoti šeimos politikos sėkmingu įgyvendinimu, turi dalyvauti šiame procese. Manytina, kad viena iš priemonių šiems tikslams pasiekti – Šeimos stiprinimo įstatyme įtvirtinta Nacionalinė šeimos taryba, kaip sudedamoji institucinės šeimos politikos formavimo ir įgyvendinimo sistemos dalis. Todėl svarbu sudaryti visas sąlygas sėkmingam šios įstaigos funkcionavimui.

Jeigu Seime bus pritarta minėtam projektui, Šeimos stiprinimo įstatymo pataisos turėtų įsigalioti 2020 m. sausio 1 d.

Socialinių reikalų ir darbo komiteto biuro parengta informacija,

tel. (8 5) 239 6822

Parašykite komentarą