Transporto ministrai Briuselyje svarsto geležinkelių keleivių teisių ir kelių naudotojo mokesčio klausimus

Gruodžio 2–3 d. Briuselyje vykstančiame ES Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos (TTE) posėdyje svarstomi geležinkelių keleivių teisių ir kelių naudotojo mokesčio klausimai. Lietuvos poziciją svarstomais klausimais pristato susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.

Europos Sąjungos šalys siekia suderinti bendrą požiūrį į geležinkelių keleivių teisių ir pareigų reglamentą. Viena pagrindinių siūlomų nuostatų – suvienodinti keleivių apsaugos lygį visoje ES. Reglamente taip pat siūloma nustatyti daugiau teisių neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims.

„Bendroji keleivinio geležinkelių transporto rinka šiuo metu kuriama ir ją būtina stiprinti, tuo pačiu siekiant pusiausvyros tarp keliautojų apsaugos ir geležinkelių sektoriaus konkurencingumo. Neabejotina, kad didesnis dėmesys keleivių teisėms paskatins geresnę geležinkelio paslaugų kokybę. Tai leistų padidinti keleivių dalį, kuri renkasi šią transporto rūšį. Taip pat pritariame nuostatai labiau atsižvelgti į neįgaliųjų ir ribotos judėsenos asmenų poreikius. Esame įsipareigoję siekti visų šių pagrindinių tikslų“, – sako susisiekimo viceministras G. Mažeika.

Briuselyje taip pat svarstoma Eurovinjetės direktyva dėl kelių naudotojų mokesčio. Ja siekiama spręsti problemas, susijusias su šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimu, kelių infrastruktūros finansavimu ir transporto spūstimis keliuose.

„Lietuva nuo pat Eurovinjetės pasiūlymo pateikimo rėmė finansiniu ir aplinkos požiūriu tvarų ir socialiai teisingą kelių naudotojo mokestį taikant principus „naudotojas moka“ ir „teršėjas moka“. Norint užtikrinti, kad naudotojo mokesčiai būtų proporcingi naudojimosi infrastruktūra trukmei, būtina teisinga ir veiksminga kelių infrastruktūros apmokestinimo kainodara. Taip pat svarbu, kad taikomos taisyklės būtų skaidrios, nediskriminuojančios, veiksmingos, su kuo mažesne administracine našta ir sąnaudomis“, – sako susisiekimo viceministras G. Mažeika.

Viceministras taip pat atkreipia dėmesį, kad Eurovinjetės direktyva yra ES „Mobilumo paketo“ dalis. „Turime išlikti nuoseklūs siekdami klimato kaitos poveikio mažinimo tikslų ir kituose „Mobilumo paketo“ dokumentuose vengti prieštaringų nuostatų, tokių kaip reikalavimas grąžinti transporto priemonę į registracijos šalį“, – teigia G. Mažeika.

TTE posėdyje taip pat diskutuojama apie skaitmenines transporto paslaugas keleiviams – kokių priemonių turėtų imtis ES šioms paslaugoms plėtoti, kokios kliūtys kyla skaitmeninimui ir duomenų prieinamumui ir panaudojimui, bei 5G ryšio diegimo klausimais.

Nuotraukoje – naujoji Europos Komisijos transporto komisarė Adina Valean ir susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.

Parašykite komentarą