Nežinomybėje lūkuriavę keleiviai gali lengviau atsikvėpti: Lietuvos teismas pripažino „Ryanair“ taikant nesąžiningas sąlygas

Kalėdų senelio laukę europiečiai prieš pat šventes buvo nustebinti netikėta dovana iš
Temidės: Gruodžio 23 d. Kauno apylinkės teismo sprendimas turės įtaką milijonams
keliaujančiųjų oro transportu visoje Europoje.

Teismas pripažino, kad „Ryanair“ negali drausti savo klientams perleisti reikalavimo teises
tretiesiems asmenims pagal Reglamentą EB 261/2004 . Šis reglamentas apibrėžia pagrindines
oro transporto keleivių teises ir numato, kaip oro linijų bendrovės privalo jas užtikrinti
vėluojančio, atšaukto ar perpildyto skrydžio atveju, o taip pat įpareigoja vežėją išmokėti
pinigines kompensacijas keleiviams, susidūrusiems su skrydžių sutrikdymais.
„Keleiviai neprivalo teikti pretenzijų tiesiogiai „Ryanair“, jeigu jie nenori to daryti, – sako
advokatas Nerijus Zaleckas, byloje atstovaujantis skrydžių kompensavimo bendrovei „Skycop“ ir
keleiviams. – Jie taip pat turi teisę savo nuožiūra susitarti dėl finansinių ir kitų sąlygų su
trečiosiomis šalimis, padedančiomis atgauti kompensacijas.“
Byloje nagrinėjamu atveju keleiviai neteikė pretenzijos tiesiogiai „Ryanair“ ir nelaukė 28 dienas
bendrovės atsakymo kaip buvo nurodyta oro linijų taisyklėse. Jie perleido reikalavimo teises
„Skycop“, kuri ir pateikė pretenziją dėl kompensacijos išmokėjimo. Taigi teisiškai „Skycop“ tapo
reikalavimo savininku. Tačiau „Ryanair“ atsisakė mokėti, teigdama, kad keleiviai privalo patys
pateikti pretenziją ir laukti 28 dienas bei negali perleisti savo reikalavimo teisių į kompensaciją.
Teismas nutarė, kad tarp keleivių ir „Skycop“ sudarytos reikalavimo perleidimo sutartys yra
galiojančios ir „Ryanair“ negali drausti keleiviams perleisti jų teisių į kompensaciją, jei šie mano,
kad tokiu būdu patogiau ir greičiau, mažesnėmis jų laiko ir pastangų sąnaudomis bus
įgyvendinta jų teisė į kompensaciją. Tokios vartotojų teises ribojančios „Ryanair“ paslaugų
teikimo sąlygos yra ne tik nesąžiningos, bet ir neturinčios jokios teisinės galios. Taigi keleiviai
gali laisvai sudaryti reikalavimo perleidimo sutartis ir neprivalo patys reikšti pretenzijų.
„Teismas pabrėžė, kad „Ryanair“ paslaugų teikimo sąlygos pažeidžia vartotojų teises, – teigia
N. Zaleckas. – Jis taip pat nurodė, kad pateikdama pretenziją elektroniniu paštu „Skycop“ išpildė
visas sąlygas kompensacijai gauti ir „Ryanair“ privalo ją išmokėti. Tai reiškia, kad tokios
skrydžių kompensavimo bendrovės kaip „Skycop“ neprivalo naudotis „Ryanair“ pretenzijų
teikimo platforma, kuri, tarp kitko, joms net nėra pritaikyta.“
Advokatas taip pat pažymėjo, kad „Ryanair“ veikiausiai skųs šį teismo sprendimą, tačiau pasak
teisininko – tik laiko klausimas, kada oro linijų bendrovė bus priversta nutraukti šios
nesąžiningos praktikos taikymą.
Šis sprendimas buvo priimtas po to, kai tas pats teismas „Ryanair“ skyrė 5 tūkst. eurų baudą už
piktnaudžiavimą procesinėmis teisėmis, bendrovei bet kokia kaina bandant vilkinti teismo
procesą.

Parašykite komentarą