Apie tai, kas įgalina ir jungia

Yuval Noah Harari pabrėžė, kad viruso sukeltoje situacijoje mes spręsime, ar judame bendrystės ir žmonių įgalinimo kryptimi, ar atsiskirsime ir kursime nepasitikėjimu grįstą kultūrą. Atrodytų tai aktualu tik geopolitiniu ir makro lygmenyse. Tačiau iš tiesų – situacija yra apie kiekvieną organizaciją. Organizaciją, kaip mikro-kosmą, kuris jungdamasis su kitais formuoja mūsų visų gerovę.

Virusas praeis. Kasdienybė, kurią pažįstame, sugrįš. Bet požiūris, kurį turėsime – privalo keistis. Visoms organizacijoms reikia grįžti ant vystymosi ir augimo bėgių, suprantant, kad kiekvienas traukinys važiuoja tik dėka ten esančių žmonių. Kaip tai skamba praktikoje? Paprastai.

Ne testais, o įrankiais darbuotojus gerbiam. Šiandien organizacijose nusistovėjęs principas yra pateikti naujiems darbuotojams gausybę informacijos ir greitai juos egzaminuoti tinkamumui nustatyti. Kadangi, kaip pabrėžia Steve Glaveski savo straipsnyje Harvard Business Review, darbuotojai pamiršta net 75% naujos informacijos, jeigu ji nėra tiesiogiai taikoma, vos po 6 dienų. Kitaip tariant, darbuotojai priimdami sprendimus bei atlikdami daugumą veiksmų vadovaujasi sau priimtiniausia tvarka. Kokybė krenta. Pasekmės aiškios. Ką daryti? Reikia suteikti darbuotojams įrankius, kurie juos įgalintų kokybiškiau veikti. Seniai kalbame, kad turime rasti atsakymus greitai, kai jų reikia, o ne bandyti išmokti viską. Tai ypač aktualiu šiandienos itin mobilioje darbo kultūroje.

Žinojimas reikalingas visiems, ne tik vadovams. Labai didelė dalis inovatyvių sprendimų yra kuriama vadovų ir vadybos grandžiai. Efektyvesniems sprendimams aukščiausiame lygyje. Tačiau pamirštama, kad kasdienį darbą su didžiaja dalimi klientų atlieka ne vadovai. Ir jie yra organizacijų tikrasis veidas ir kokybės standartas. Todėl šie žmonės privalo turėti tokius pačius inovatyvius sprendimus padedančius jiems išlaikyti (ar net pakelti) paslaugų ar produktų kartelę. Jei darbuotojai neturi įrankių problemai spręsti, klientų akyse – neturi ir vadovai.

Mažinti komunikacinį triukšmą yra itin svarbu. Organizacijos šiuo metu išgyvena transformacija link įvairių įrankų apjungimo į vieną platformą. Visi nori kuo mažiau skirtingų sprendimų veikti. Tačiau iš tiesų didžiausia problema kenkianti darbo rezultatui yra per didelis komunikacinis triukšmas. El. laiškai, keli ar net keliasdešimt susirašinėjimo kanalų bei paskyrų, skambučiai ir t. t. Tačiau dažnu atveju tikslas yra suteikti informaciją pagal poreikį, ją atnaujinti ar tiesiog informuoti. Todėl pirmiausiai organizacijoms reikia įsivertinti triukšmo šaltinius ir informacijos tikslingumą. Ir pagal tai atsirinkti komunikacinius įrankius bei sprendimus. Tik tokiu būdu žmonės organizacijoje jungsis ir veiks, o ne tiesiog bandys naviguoti tarp informacijos ir šaltinių šiukšlyno.

Kviečiame kiekvieną organizaciją rasti sau tinkamus sprendimus įgalinti ir jungti, o ne tiesiog paleisti dirbti. Perėjus į tokią perspektyvą – judėsime tvariau. Nesvarbu, tai būtų mūsų (www.patogi.com), ar kita organizacijos kultūrą atliepianti platforma.

Parašykite komentarą