Senjorai lieka namuose – apsilankymų elektroninėje vaistinėje padaugėjo 6 kartus

Koronaviruso pandemijos metu, rizikos grupėje esantiems senjorams rekomenduojama kuo daugiau likti namuose, nesilankyti įvairiose parduotuvėse ir vaistinėse. Vietoje to, garbaus amžiaus asmenys yra raginami prašyti kaimynų ir artimųjų pagalbos arba, esant galimybei, naudotis el. parduotuvių paslaugomis. Vaistinių tinklą „Camelia“ valdanti UAB „Nemuno vaistinė“ generalinė direktorė Aušra Budrikienė teigia, kad remiantis paskutiniais „Camelia.lt“ el. parduotuvės duomenimis, senjorai vis dažniau nusprendžia likti namuose ir įvairias prekes užsisakyti į namus arba paštomatą.

Jos teigimu, apsipirkimas internetu turi ne vieną privalumą: tai padeda išvengti eilių, suteikia galimybę gauti prekes tiesiai į namus, išskirtiniai el. vaistinės pasiūlymai leidžia sutaupyti, tačiau svarbiausia, kad tai prisideda prie kovos su koronaviruso pandemija.

„Karantino metu raginome savo klientus, o ypač senjorus, likti namuose ir būtiniausias prekes užsisakyti „Camelia“ el. parduotuvėje, nes nekeliant kojos iš namų sumažėja rizika susirgti ar platinti koronaviruso užkratą, taip prisidedant prie pandemijos stabdymo. Mūsų turimi skaičiai rodo, kad dalis senjorų šiuos prašymus išgirdo. Lyginant su pernai metų kovo mėnesiu, el. parduotuvėse apsiperkančių senjorų padaugėjo net 6 kartus”, – sako A. Budrikienė.

Pirkinių krepšelis išaugo beveik penktadaliu

Anot jos, iš viso per karantiną „Camelia“ el. parduotuvėse apsipirko keli tūkstančiai garbaus amžiaus gyventojų, tačiau tikslus skaičius senjorų, kuriuos pasiekė vaistinės prekės, gali būti gerokai didesnis: „Pagal pirkėjų krepšelių sudėtį matome, kad dalis pirkėjų rūpinasi savo garbaus amžiaus artimaisiais, neturinčiais galimybės užsisakyti prekių el. parduotuvėje, ir tai padaro už juos, taip saugodami tėvus ar senelius nuo užsikrėtimo rizikos.“

Ji priduria, kad šiuo laikotarpiu gerokai išaugo būtiniausių apsaugos priemonių poreikis, siuntų į namus bei paštomatus skaičius. Taip pat padidėjo ir vidutinė pirkinių krepšelio vertė.

„Nors populiariausiomis prekėmis tarp senjorų išliko maisto papildai ir nereceptiniai vaistai, karantino metu senjorai dažniau nei įprastai rinkosi ir apsaugines kaukes, dezinfekcinį skystį. Verta paminėti, kad apskritai šiuo laikotarpiu vidutinė pirkinių krepšelio vertė išaugo 17 proc., o į paštomatus siunčiamų prekių skaičius išaugo daugiau kaip 4 kartus“, – pasakoja UAB „Nemuno vaistinė“ generalinė direktorė. 

Pagalba – ne vien techniniais klausimais

Pastaraisiais metais senjorai vis aktyviau įsitraukia į skaitmeninį pasaulį. Statistika rodo, kad prieš penkerius metus, informacinėmis technologijomis naudojosi 21,9 proc. Lietuvos gyventojų, kurių amžius siekė nuo 65 iki 74 metų. Pernai šis skaičius buvo beveik dvigubai didesnis – 40,4 proc.

Su šių technologijų pagalba keičiasi ir senjorų apsipirkinėjimo įpročiai. Pavyzdžiui, 2015 m. vaistus ar vitaminus internetu buvo pirkę vos 0,5 proc. minėtos amžiaus grupės gyventojų, o 2019 m. tokių asmenų buvo šešis kartus daugiau – 3,1 proc.

Anot A. Budrikienės, nors virtualią erdvę atrandančių senjorų daugėja, neišvengiama, kad dalis jų vis dar susiduria su įvairiausiomis techninėmis problemomis bei reikalauja išskirtinio rūpesčio.

„Senjorai apsipirkdami „Camelia“ el. parduotuvėse ganėtinai dažnai prašo pagalbos susikuriant vartotojo paskyrą, pildant ir pateikiant užsakymą ar renkantis gydytojo paskirtus vaistus ir kitas prekes. Tačiau suprantame, kad tai yra gyventojų grupė, kuriai dėl savo garbaus amžiaus ir turimų sveikatos problemų yra reikalingas papildomas dėmesys, todėl šalia techninių klausimų, stengiamės išklausyti kasdienes jų su sveikata susijusias problemas ir pasiūlyti geriausią sprendimą“, – teigia UAB „Nemuno vaistinė“ generalinė direktorė.

Parašykite komentarą