Degalais e. komercijos augimui vadinami epikūrininkai – lengvesnio gyvenimo siekiantys e. pirkėjai

Karantino sukeltas e. komercijos spurtas su laiku kiek sumažės, tačiau išlaikys aukštesnį e. parduotuvių lankytojų skaičių, lyginant su srautais iki pandemijos. Vis dėlto mažmenininkams nereikėtų atsipalaiduoti – ekspertai rekomenduoja išlikti budriems ir ieškoti, iš kur gauti „degalų“ tolimesniam augimui. Prie to gali prisidėti viena pirkėjų grupė – epikūrininkai. Būtent jie yra tie, kurie iš kitų pirkėjų išsiskiria didžiausiu potencialu ilgalaikėje apsipirkimo perspektyvoje.

Epikūrininkų pavadinimas kilo iš vienos filosofijos šakos – jos atstovai vienais iš tikslų laikė malonumą, kurį apibūdino nerimo nejautimas. Dabar šis internetinių pirkėjų tipas ne veltui vadinamas „degalais“ e. komercijos augimui. Ji kur kas mažiau patyrusi, ne taip ilgai naudojasi internetinio apsipirkinėjimo galimybėmis kaip kitos grupės – vos 57 proc. jų iš e. parduotuvių pradėjo įsigyti daiktus daugiau nei prieš penkerius metus.

Nepaisant ilgalaikių pomėgių apsipirkinėti internetu neturėjimo, epikūrininkai dažniausiai yra ypač aktyvūs gyvenime – 77 proc. teigia didžiąją dalį laiko dėl įvairių reikalų praleidžiantys ne namuose, o septyni iš dešimties apklaustųjų dažniausiai apsipirkimui naudoja išmanųjį telefoną.

„Šios grupės atstovai Lietuvoje sudaro 24 proc. visų apsiperkančiųjų internete. Europos vidurkis yra kur kas mažesnis ir siekia vos 15 procentų. Šiam tipui daugiausia priklauso 18–34 metų amžiaus žmonės, kurie mūsų šalyje dažniausiai perka mados (50 proc. tyrimo dalyvių teigė jų įsigiję per pastarąjį pusmetį) ir grožio (41 proc.) prekes, batus (38 proc.)“, – pasakoja Gabrielius Bilevičius, „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

Ieško patogaus pristatymo

Epikūrininkai iš kitų pirkėjų išsiskiria tuo, kad vienas iš svarbiausių dalykų ieškant prekių jiems yra patogumas. Jie nuolat ieško būdų, kaip palengvinti sau gyvenimą, o pusė šios grupės atstovų sumokėtų daugiau, jei pavyktų užsitikrinti paprastesnį gyvenimą.

„Jiems vienas didžiausių malonumų yra nejausti nerimo. Tai užtikrina ir kokybiškas prekių pristatymas. E. parduotuvėms dar yra kur stengtis – 86 proc. apklaustųjų mano, kad ši paslauga buvo atlikta gerai. Vis dėlto šie pirkėjai neprisiriša prie vieno pristatymo būdo: pusė siuntas nukreipia į namus, kita pusė – į paštomatus. O iš pastarųjų galima prekes atsiimti bet kuriuo metu“, – pasakoja G. Bilevičius.

Kaip rodo tyrimo duomenys, 7 iš 10 pirkėjų svarbu, kokia siuntų bendrovė pristatys jo užsakytas prekes. Tai daugiausiai sietina su jau minėtu patogumu – dalis įmonių siūlo galimybę jas pristatyti vienos valandos intervalu, sekti siuntą, gauti naujausią informaciją apie planuojamą pristatymą.

Svarbi kaina ir įvertinimai

Ne ką mažiau svarbiu nei prekių pristatymą epikūrininkų įvertina pačią apsipirkimo patirtį – 84 proc. mano, kad apsipirkimas buvo lengvas. Pritraukti šios grupės atstovus internete veikiantys mažmenininkai gali ne tik gerindami paslaugas, įdiegdami visą parą veikiančią pagalbos funkciją, bet ir reklamuodami gerus pasiūlymus.

„Kad ir kokia svarbi bebūtų patogi ir lengva kasdienybė, dėmesys atkreipiamas ir į kainą – ją pabrėžia net 9 iš 10 šio tipo atstovų, 73 proc. mėgsta prekes įsigyti su nuolaida“, – kalba „DPD“ atstovas.

Remiantis tyrimo duomenimis, labai svarbiais sprendžiant, kur apsipirkti, epikūrininkams tampa socialiniai tinklai. Net 59 proc. Lietuvoje gyvenančių šios grupės atstovų nebepirktų iš e. parduotuvės, jei pamatytų apie ją blogai atsiliepiant soc. tinkluose. 4 iš 5 pripažįsta žiūrintys įvertinimus, o daugiausiai lemia esantys „Facebook“, „Youtube“ ir „Instagram“ paskyrose.

„Tarp pagrindinių priežasčių, kurios atbaidytų pirkti iš e. parduotuvės, minima sudėtinga navigacija joje, nepakankamas saugumas atsiskaitant už prekes, pernelyg ilgas pristatymo laikas, reikalavimas sumokėti už užsisakytų daiktų pristatymą ir grąžinimą. Tačiau šiuos dalykus minėjo gerokai mažiau žmonių nei soc. tinklų įtaką – mažiau nei 30 proc. tyrimo dalyvių“, – pasakoja G. Bilevičius.

Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2019 m. gegužės–liepos mėnesiais apklausti 24,225 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausta 800 asmenų.

Apie „DPD Lietuva“:

UAB „DPD Lietuva“ yra tarptautinės siuntų pristatymo grupės „DPDgroup“ dalis. Įmonė yra siuntų pristatymo / kurjerių verslo Lietuvoje lyderė. „DPD Lietuva“ paslaugos – siuntų pristatymas visoje Europoje ir nuolat plečiamas „Pickup“ savitarnos terminalų tinklas. „DPD Lietuva“ tinkle šiuo metu dirba per 600 darbuotojų.

Apie „DPDgroup“:

„DPDgroup“ yra antras didžiausias tarptautinis siuntų pristatymo tinklas Europoje. Grupėje dirba daugiau kaip 75 000 siuntų pristatymo ekspertų, yra įrengta daugiau kaip 32 000 „Pickup“ siuntų taškų. Kasdien „DPDgroup“ į 230 šalių pristato 4,8 milijonus siuntų. Per 2018 metus buvo pristatyta per 1,3 mlrd. siuntų visame pasaulyje. „DPDgroup“ turi tris prekės ženklus visoje Europoje: DPD, „Chronopost“ ir SEUR.

„DPDgroup“ priklauso „GeoPost“, kurios pajamos 2018 metais siekė 7,3 mlrd. Eur. „GeoPost“ yra kontroliuojančioji kompanija, kurią valdo „Le Groupe La Poste“.

Parašykite komentarą