Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

2020 m. gegužės 27 d. pranešimas žiniasklaidai

Seimo narys Kęstutis Masiulis kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, ragindamas sustabdyti aerodromų naikinimą ir pristatyti visuomenei jų plėtros strategiją.

„Nuo pat 1990 m. Lietuva neturi jokios rimtos strategijos, ką daryti su aerodromais. Turtas parceliuojamas, neprižiūrimas ir nykstantis. Aerodromai iki šiol gyvuoja tik entuziastų dėka. Valstybinės institucijos nesupranta plėtros galimybių, nemato naudos šaliai, o mato primityviai tik žemę, pastatus ir išlaidas. Latvijoje ir Estijoje aerodromai irgi buvo traktuojami kaip finansinė našta, dalis buvo privatizuoti, dalis atiduota savivaldybėms, o didžiausia dalis – apskritai uždaryti. Panašu, kad to siekiama ir Lietuvoje“, – sako parlamentaras.

Vyriausybė yra priėmusi sprendimą palikti valstybės nuosavybėje tik keturis aerodromus (Sasnavos, Panevėžio, Kyviškių ir Pociūnų), o likusius kartu su juose esančiu valstybės turtu perduoti savivaldybėms arba turtą parduodančiam VĮ „Turto bankui“.

„Aerodromai yra svarbūs krašto apsaugos požiūriu, gali būti pritaikyti ekonominėms, turizmo, švietimo, susisiekimo, civilinės saugos, priešgaisrinėms ir kitoms reikmėms. Be to, aerodromai gali ne tik generuoti nuostolius, bet ir kurti pajamas. Štai Lenkijoje veikia daugiau kaip 100 aerodromų, dar daugiau aeroklubų, ir visi jie turi veiklos. Geriausias pavyzdys, kaip iš postsovietinio chaoso sukurti tvarią sistemą ir pasiekti gerų rezultatų, yra Lietuvos kino politika. Buvo įsteigtas Kino centras, kuris išnagrinėjo sektoriaus situaciją, pasiūlė sprendimus ir dabar Lietuva iš kino pramonės daugiau uždirba nei į ją investuoja, o dar lieka pinigų paramai vietos kinui. Panašų modelį siūlyčiau Vyriausybei ir aerodromų klausimu. Atskira įstaiga vienose rankose sutelktų visą turtą, paruoštų plėtros strategiją ir neleistų sužlugdyti jau ir taip sudėtingoje situacijoje esančių, bet vis dar veikiančių aerodromų“, – sako K. Masiulis.

Lietuvoje veikia 15 sportinės aviacijos aerodromų, kurie įkurti prieš 60–80 metų sportininkų ir aviacijos entuziastų. Juose yra sukaupta aviacinė technika, gauta iš DOSAAF, kuri sovietmečiu finansavo sportinę veiklą. Iš viso šalyje aerodromų, kartu su neveikiančiais, ir lauko aikštelių, tinkamų mažajai aviacijai, yra apie 80.

Parašykite komentarą